۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 1327
کد خبر: 84929162
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفیر جدید روسیه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم امیرعبداللهیان کرد

تهران- ایرنا- «الکسی دی دوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه در آغاز ماموریت خود در ایران با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این ملاقات که نهم آبان ماه انجام شد، چند مرحله دیدار و تماس‌های تلفنی روسای جمهور دو کشور را عاملی شتاب بخش در روابط فیمابین دانست و با اشاره به توافقات دو کشور در حوزه‌های مختلف همکاری‌ها، ابراز امیدواری کرد سطح روابط فیمابین متناسب با ظرفیتهای موجود در دو کشور ارتقا یابد.

سفیر جدید روسیه در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار سطح و ابعاد گسترده همکاریهای دو کشور را مورد اشاره قرار داد و عزم دولت روسیه برای ارتقای روابط فیمابین را مورد تاکید قرار داد.

الکسی یوریویچ دی دوف سفیر جدید جمهوری فدراسیون روسیه در تهران، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ به عنوان معاون سفیر روسیه در ایران فعالیت کرده بود و در کارنامه خود فعالیت در بخش آسیای وزارت خارجه روسیه و سفیر روسیه در پاکستان ثبت کرده است؛ وی جایگزین لوان جاگاریان سفیر سابق روسیه در تهران شد که نزدیک به ۱۱ سال عهده دار این سمت بود.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha