۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 863
کد خبر: 84929146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میشل عون: انتخاب رئیس جمهور جدید نیازمند توافق همه گروه‌های سیاسی است

بیروت- ایرنا- میشل عون رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه انحلال دولت در آخرین روز حضور من در این منصب تعارضی با قانون اساسی ندارد، گفت: انتخاب رئیس جمهور جدید نیازمند توافق همه گروه‌های سیاسی است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، عون که واپسین ساعات ریاست جمهوری خود را می گذراند در گفت وگو با روزنامه الأنباء کویت با اشاره به  انتخاب رئیس جمهور جدید اذعان کرد که این موضوع نیازمند توافق همه گروه‌های سیاسی است که در حال حاضر دور از انتظار به نظر می‌رسد.

رئیس جمهور لبنان با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی که هیچ گاه عادت نداشت در مقابل کشورهای عربی کوتاه بیاید مجبور به کوتاه آمدن در برابر لبنان شد، افزود: لبنان با تعیین مرزهای دریایی خود آن چیزی که حق خود می‌دانست را بدون جنگ به دست آورد و استخراج نفت و گاز از دریا سریع ترین راه برای پیشرفت اقتصادی است.

عون اعلام کرد که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری‌اش به زندگی سیاسی خود مانند قبل از ریاست جمهوری ادامه خواهد داد.

امشب دوران ریاست جمهوری ۶ ساله عون بر لبنان به پایان خواهد رسید. او که از طیف نزدیک به مقاومت موسوم به ۸ مارس به ریاست جمهوری رسیده بود در طی این سال‌ها به دلیل حمایت از مقاومت شدیدترین فشارهای داخلی و بین المللی را متحمل شد اما حاضر نشد که از حمایت از مقاومت خودداری کند.

پارلمان لبنان علیرغم برگزاری ۴ جلسه در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است.

توافق همه گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید ضروری است و در هفته‌های اخیر برخی کشورها مانند عربستان و آمریکا با دخالت در امور داخلی لبنان مانع از کمتر شدن اختلافات بین گروه‌های سیاسی شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha