۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 84929099
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در زاهدان در حال ساخت است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: رهاورد تعامل سازنده این اداره کل با شهرداری زاهدان ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است که هم‌اینک پنج هزار واحد در دست ساخت هست و بزودی عملیات ساخت هشت هزار واحد دیگر آن نیز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری شامگاه دوشنبه در نشست با شهردار زاهدان با قدردانی از تخفیف و تسهیل صدور پروانه ۵۰۰۰ واحد طرح نهضت مسکن در زاهدان برای ادامه این فرآیند تا صدور پروانه برای ۸۰۰۰ واحد دیگر که در مرحله آغاز قرار دارند تاکید کرد. 
وی مجموع عوارض پرداخت شده برای ساخت پنج هزار احد نهضت مسکن را تا کنون ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین برای ساخت هشت هزار واحد دیگر طرح نهضت ملی مسکن که مراحل اخذ پروانه را طی می‌کنند بیش‌از ۷۰میلیارد تومان اعلام شده که مجموع عوارض پرداخت شده تا پایان سال در این طرح به بیش‌از ۱۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر مشارکت این اداره‌کل در امر بهسازی سکونتگاه‌های نابسامان شهر زاهدان تاکید و گفت: این اداره کل از سال گذشته تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه تامین قیر و اجرا و بهسازی معابر شهر زاهدان هزینه کرده است. 

وی بر ادامه همکاری این اداره کل بر بهسازی سکونتگاه‌های نابسامان، رونق ساخت و ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن و نیز بسته های اقتصادی محرک توسعه شهری تاکید کرد.
شهردار زاهدان نیز در این دیدار با قدردانی از تعامل سازنده اداره کل و شهرسازی سیستان و بلوچستان در رفع مشکلات شهری، گفت: مشارکت دستگاههای اجرایی با یکدیگر به ویژه در حوزه مدیریت شهری نقش مهمی در مسیر توسعه و رفع چالش ها پیش رو دارد. 
محمد امیر براهویی افزود: با توجه به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن مهمترین اولویت دولت سیزدهم است شهرداری زاهدان با همکاری مطلوب با اداره کل راه و شهرسازی و لحاظ تخفیفات ۵۰ درصدی در ساخت واحدها سبب پیشتازی این شهرستان در اجرای این طرح شده است. 
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه ۴۴ درصد جمعیت شهر زاهدان در یک سوم مساحت که بافت ناکارآمد شهری بوده قرار گرفته‌اند، اداره کل راه و شهرسازی استان با کمک به شهرداری بویژه در سالهای اخیر سبب بهبود وضعیت و توسعه شهری این مناطق شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha