اجرای مطالعات پدافند غیرعامل لزوم تحقق شهرهای پایدار است

شیراز- ایرنا- معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اجرای مطالعاتی "پدافند غیرعامل" باید توسط شهرداری‌ها دنبال شود تا هدف شهرهای پایدار محقق شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله کریمی دوشنبه در دیدار با شهردار شیراز با بیان اینکه انجام کار مطالعاتی "پدافند غیرعامل" درخواست ویژه این سازمان از شهرداری‌ها است، تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های مطالعاتی در این زمینه را برعهده گرفتیم.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه‌ دستگاه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل کار می‌کنند بتوان هدف شهرهای پایدار را محقق کرد.

تاکید شهردار شیراز بر نقش پدافند غیرعامل در شهرسازی

شهردار شیراز نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌وسازهای شهری گفت: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

محمدحسن اسدی اظهار کرد: شهرسازی از مهم‌ترین بخش های مدیریت شهری است و اگر شهرسازی درست و باقاعده انجام و رعایت شود، حجم مشکلات و حوادث کمتر خواهد شد.

به گفته وی؛ اگر مسائل شهرسازی درست و طبق ضابطه خود انجام شود، آسیب کمتر خواهد بود.

شهردار شیراز تصریح کرد: در طرح جامع و تفصیلی شهری که به دست افراد متخصص تهیه می‌شود، تمام مسائل از قبیل پدافند غیرعامل، حمل‌ونقل و شهرنشینی درنظر گرفته می‌شود.

اسدی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ساخت‌ وساز اضافه کرد: رعایت نکردن اصول و اهداف پدافند غیرعامل در شهرهای جدید، باعث برهم خوردن نمای شهری می‌شود.

وی به وقوع سیل و زلزله به‌ عنوان تهدیدات در برخی از شهرها اشاره و تصریح کرد: علاوه بر مقاوم‌سازی و ایجاد تسهیلات، باید در برابر این خطرات به مردم آموزش داده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha