تامین اعتبار کتابخانه‌های عمومی در دور دوم سفر دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دور دوم دولت به استان، طرح‌ها، خواسته‌ها و نیازمندی‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مورد توجه قرار گرفته و تامین اعتبار می‌شود.

به گزارش ایرنا، در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی دبیرکل و مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار اظهار داشت: به دلیل نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در جذب نوجوانان و جوانان و تاثیرگذاری بر روی این قشر، مدیرکل جوان و نخبه‌ای برای این حوزه انتخاب شد.

سیدعلی احمدزاده با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان، افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت بکر و زیبا و سرمایه‌های عظیم نفت و گاز و آب است اما متاسفانه آنطور که باید استان، توسعه پیدا نکرده و در برخی زمینه‌ها از جمله حوزه نهاد کتابخانه‌ها با کمبودهایی مواجه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای رفع این کمبودها برنامه ریزی شده اما در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری مسئولان کشوری هستیم.

احمدزاده تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها در استان مورد حمایت قرار می گیرند اما انتظار می رود مسئولان مربوطه در سطح ملی نیز حمایت کنند تا شاهد پیشرفت در این حوزه و افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در بین همه اقشار جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان باشیم.

دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: ۷۰ کتابخانه در این استان با ۳۲ هزار نفر عضو و ۶۰۰ هزار منابع در کتابخانه‌های استان موجود است.

مهدی رمضانی افزود: تعداد کتابخانه عمومی کشور ۲ هزار و ۷۰۰ مورد است و در روزهای آینده سهمیه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: حمایت های لازم از نهاد کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد گرفت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha