۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 2291
کد خبر: 84929041
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قاضی عسکر:خانواده‌های شهدا نگذاشتند پیش قدرت‌ها سرخم کنیم

شهرری- ایرنا- تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: اگر شهدا و خانواده‌هایشان نبودند امروز امنیت نداشتیم؛ خانواده‌های شهدا به ما عزت دادند و نگذاشتند پیش قدرت‌ها سرخم کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام قاضی عسکر عصر دوشنبه در آئین گرامیداشت شهدای مدفون در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) که در سالن شیخ صدوق این آستان برگزار شد، با اشاره ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر گفت: آزادی مضحکی که این افراد مطرح کردند این بود که برهنه بشوند که این چیزی جز آزادی حیوانی نیست.

وی تاکید کرد: اسلام طرفدار آزادی است اماآزادی اخلاقی و نه حیوانی.

به گفته قاضی عسکر، آزادی حیوانی مربوط به غرب است؛ آنها می خواهند این مدل از آزادی را بیاورند به ایرانی که بیش از ۳۰۰ هزار شهید در راه استقلال و آزادی داده است.

وی افزود: حجاب برای زن مصونیت است و افتخار؛ ما نمی خواهیم که زن ابزار باشد چرا که زن، شخصیتی انسان ساز است اما این افراد بعد از ۴۳ سال می خواهند ما را به مسیر آزادی غربی ببرند.

قاضی عسکر گفت: این افراد تبلیغ می کنند حادثه تروریستی شیراز کار نظام است و برخی نیز باور می کنند در حالی که خود داعش گفت که کار، کار ما است.

وی ادامه داد: خداروشکر که ۶ نفر را دستگیر کردند و به زودی اعترافات آنان را خواهیم شنید که به کجاها وصل بودند و از کجا تامین مالی شده اند.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) در بحش دیگری از سخنانش گفت: ما امروز عزت داریم و در حوادث دنیا تاثیرگذاری داریم؛ مطمئنا اقتصادمان به زودی بهبود می یابد و مسئولان باید به فکر مردم باشند.

وی خطاب به خانواده شهدای حاضر در این آئین هم گفت: وقتی به خانه شهدا می روم احساس خجالت می کنم؛ ما دست شما را می بوسیم و اگر شما نبودید ما امنیت نداشتیم؛ به خود افتخار کنید که خانداره شهید هستید و سرتان را بالا بگیرید چراکه اگر نبودید ما عزت و افتخار و شرف و آبرو نداشتیم و ناموس ما را به فروش می گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: منافقان فقط ۱۷ هزار شهید از این مردم گرفته اند و اگر شهدا و خانواده هایشان نبودند امروز امنیت نداشتیم؛ و شما ببینید ددمنشانی را که بیش از ۱۰۰ آمبولانس آتش زدند و مامور امنیت را با نفت می سوزانند.

حجت الاسلام قاضی عسکر همچنین با تسلیت شهادت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و یک سلسله اهدافی داشت که آن اهداف بسیار مهم بود؛ در شعارهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مردم چند چیز را مطرح می کردند یکی مساله استقلال، دیگری آزادی و سوم جمهوری اسلامی.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب کشورمان مستقل نبود و ۴۰ هزار مستشار خارجی در ایران بودند و هر کاری می خواستند انجام می دادند؛ شما ببینید رضاخان را خود سرکار آوردند و بعد هم حقیرانه از کشور بردند و در جزیره ای تبعید کردند و وی در همانجا مُرد.

قاضی عسکر گفت: استکبار خیلی تلاش کرد که فرزند رضاخان را نگه دارند اما وقتی مردم او را نخواستند؛ سفیر آمریکا به شاه گفت که باید از ایران بروی. شاه نگفت چرا باید بروم و گفت که کجا باید بروم؟ این ضعف نیست؟

وی ادامه داد: جالب اینکه خود آمریکا هم شاه را راه نداد و شاه نیز به این صورت مُرد.

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) این را هم گفت: امام راحل موضوع کاپتولاسیون را در مسجد اعظم قم فریاد زد؛ اگر یک آمریکایی حتی یک مقام ایرانی را با خودرو زیر بگیرد ما حق محاکمه او را در ایران نداشتیم. آنها حق توحش از ایرانی ها می گرفتند و امروز ایران به برکت انقلاب، به هیچ نیروی غربی و شرقی وابسته نیست.

قاضی عسکر ادامه داد: اسلام و امام خمینی(ره) به ما عزت و افتخار دادند؛ خانواده های شهدا به ما عزت دادند و نگذاشتند پیش قدرت ها سرخم کنیم.

وی افزود: خانم کلینتون گفت که داعش را ما ایجاد کردیم که از سوریه تا ایران را بگیرند و رژیم صهیونیستی تقویت شود اما بچه های خانواده شهدا، مدافعان حرم و سردار سلیمانی نگذاشتند این اتفاق رخ دهد.

وی گفت: امروز عراق در کنار ما ایستاده و رژیم صهیونیستی جرات ندارد یک وجب از خاک لبنان را بگیرد چون می داند که موشک های زیادی دارند.

قاضی عسکر ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و زحمات دانشمندان امروز کشتی های قاره پیما، پهباد، هواپیما، پالایشگاه و... می سازیم؛ آینده روشنی داریم؛ قبل از انقلاب اسلامی شرکت دانش بنیان نداشتیم اما امروز ۸ هزار شرکت دانش بنیان داریم و این استقلال کشور است و بدانید که خون شهدا هدر نرفته است.

وی در خصوص آزادی بیان هم گفت: آزادی بیان در هیچ کجا مثل اسلام آزاد نیست تا جایی که پیامبر در اواخر عمر خطاب با مردم می گوید اگر کسی حقی بر گردن من دارد بیان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha