۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84929035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه «مشابهت ساز کتاب» راه اندازی می‌شود

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱
کد خبر: 84929035
سامانه «مشابهت ساز کتاب» راه اندازی می‌شود

ساری- ایرنا- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید محتواهای علمی و به دور از انحرافات را از اولویت‌های ای وزارتخانه عنوان کرد و گفت: سامانه «مشابهت ساز کتب» به زودی برای تمام ناشران فعال می‌شود.

سید یاسر احمدوند روز دوشنبه در حاشیه نشست با اهالی نشر و فعالان فرهنگ و هنر مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکلات حوزه نشر و چاپ کتاب، موضوع کپی رایت بوده که نیازمند ساماندهی دقیق است.

وی سامانه «مشابهت ساز کتاب» را یکی از مهمترین طرح های وزارت ارشاد برای راستی آزمایی کتب دانست و گفت: امیدواریم به زودی این سامانه که دارای سطح هوشمندی و اشرافیت بالایی است فعال شود.

معاون وزیر ارشاد همچنین به مشکلات کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: دولت به اندازه مایحتاج تمام ناشران کاغذ در اختیار ندارد به همین دلیل برای رعایت عدالت به طور مستمر در حال رصد تمامی ناشران هستیم و اولویت با کسانی است که دارای تولیدات اصلی و مخاطب پسند هستند.

احمدوند افزود: طبق تفاهمنامه با شرکت کاغذ مازندران امسال ٨ هزار تن کاغذ در اختیار وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت.

جشنواره های بومی محلی فرهنگی احیا می شود

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد تعطیلی جشنواره های محلی مثل جشنواره های نیما و شعر علوی افزود: وزارت ارشاد در دوره جدید در نظر دارد علاوه بر برنامه های جدید، فعالیت های مفید فرهنگی گذشته را نیز که دچار وقفه یا تعطیلی شده اند احیا کند به عنوان نمونه جشنواره های فرهنگی بومی که تعطیل شده اند، را به مدیران توصیه کرده ایم با نگاه ارزیابانه مورد بازبینی قرار دهند.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد کار خوب دولت های گذشته تداوم نیابد و نیازی نیست که تمامی برنامه ها جدید ابداع شود.

احمدوند همچنین به مشکلات معیشتی نویسندگان و اهالی نشر اشاره کرد و گفت: قبول داریم که تولیدکنندگان فرهنگی در جایگاه درستی قرار ندارند و می دانیم کار علمی و آفرینش ادبی کاری ارزشمند و پر زحمت است، البته باید اقتضائات اعتباری دولت دیده شود.

احمدوند تاکید کرد: هیچ دولتی عصای جادویی برای حل مشکلات فرهنگی ندارد اما اکسیری که می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را برطرف کند، گفت و گوی متولیان فرهنگ و صاحبان قلم با مسئولان است چون تبادل نظر و گفت و گو خود مسیر حل مشکل است.

وی افزود: ضروری بودن ارتباط چهره به چهره مدیران ارشد استانی با اصحاب فرهنگ و هنر برای دیده شدن این قشر و حل مشکلاتشان و اشراف بیشتر مدیران بر جزییات مسائل الزامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha