اذهان دانش‌آموزان در مورد استکبارستیزی اقناع شود

قم - ایرنا - مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری قم حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: اقناع فکری دانش‌آموزان در رابطه با اهمیت استکبار ستیزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین غریب عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در سالن شهید سلیمانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان تشکیل شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌دارترین برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌آید، که باید در بحث استکبار ستیزی و شناساندن چهره پلید استکبار به نسل جدید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای دور کردن نسل جوان از ارزش‌های انقلاب، تدارک گسترده‌ای انجام داده‌ است، یادآور شد: باید روی مدارس و محیط‌های آموزشی تمرکز زیادی داشته باشیم و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری قم با تاکید بر اقناع سازی و آگاهی دادن به دانش آموزان در مورد اهمیت استکبار ستیزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید به ضرورت دشمنی با استکبار و آمدن به خیابان برای برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان آگاه شوند.

غریب گفت: باید برای دانش‌آموزان خوی ددمنشی و حیوانی استکبار را تبیین کنیم.  

وی در ادامه با اشاره به تقدیم هزار و ۶۰۰ شهید دانش‌آموز در قم خاطرنشان کرد: استفاده از تصاویر دانش‌آموزان شهید، بهترین روش برای اقناع کردن ذهن دانش‌آموزان در رابطه با اهداف و توطئه‌های شوم مستکبران است.

رئیس سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه، با اشاره به تلاش دشمن برای فریب دادن نسل جوان، و آسیب‌هایی که از این طریق متوجه جوانان می‌شود، گفت: با ایجاد یک غرفه تبیینی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان، آسیب‌هایی که دانش‌آموزان را در معرض خطر و تهدید قرار می‌دهد را به خانواده‌ها منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری همچنین آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با خدمات پلیس را ضروری خواند و گفت: دانش‌آموزانی که به عنوان همیار پلیس فعالیت می‌کنند با لباس نیروی انتظامی در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حضور داشته باشند، چرا که این اقدام، به نوعی قدردانی و تجلیل از نیروهای انتظامی محسوب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به زمان شروع و حرکت راهپیمایی ۱۳ آبان در قم بیان داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان در قم با تجمع دانش‌آموزی در صحن پیامبر اعظم حرم حضرت معصومه(س) در ساعت ۹:۳۰ آغاز و در ساعت ۱۰ با حرکت به سمت مصلی قدس و محل برگزاری نماز جمعه ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در طول مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان، ۱۱ غرفه نمایشگاهی ویژه دانش‌آموزان برپا خواهد شد.

مسئول تبلیغ تخصصی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه نیز با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دانش آموز گفت: از آغاز ابتدای هفته جاری که به عنوان هفته دانش‌آموز نامگذاری شده، برنامه‌های متنوعی با عناوین مختلف به مبلغان طرح امین ابلاغ شده و در مدارس در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام امیر لواسانی هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با مبلغان و مربیان طرح امین را مورد توجه قرار داد و گفت: ارتباط‌هایی به صورت مستمر با اداره‌ کل آموزش و پرورش انجام شده و کارهایی نیز برای زمینه‌سازی راهپیمایی ۱۳ آبان صورت گرفته‌است.

وی با بیان اینکه فضای روحی روانی مدارس با سه محور دانش‌آموز، والدین و کادر مدرسه برای این راهپیمایی آماده شده یادآور شد: بعضا شبهه‌هایی در مدارس مطرح است که ما برای پاسخ‌گویی با مراکز تخصصی حوزه ارتباط گرفتیم و فارغ التحصیلانی که توانمند هستند، را برای برگزاری گفتمان و جلسه‌های پرسش و پاسخ هماهنگ کرده‌ایم و کارهای پشتیبانی را نیز معاونت تبلیغ حوزه تقبل کرده‌است.

لواسانی در ادامه افزود: برای برگزاری کرسی انقلاب یا تریبون آزاد در یکی از مدارس استان هماهنگی‌ لازم صورت گرفته‌است.

وی همچنین با اشاره به برنامه پرده قدرت انقلاب و اسلام یادآور شد: این یک برنامه بسیار جذابی است که یکی از گروه‌های تبلیغی در شهرهای مختلف و به‌ویژه تهران برگزار کرده و با استقبال خیلی خوبی مواجه شده، از این رو ما در قم نیز آمادگی داریم، که این برنامه را با حضور ۱۰ تَن از مبلغان طرح امین در مدارس و همچنین غرفه‌هایی که در طول مسیر راهپیمایی است، اجرا کنیم.

وی گفت: از ۲۰ هزار طلبه‌ای که در قالب طرح امین در مدارس کشور حضور دارند، ۹۰۰ تَن از آنها در قم هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه برنامه‌های روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار ایران قوی برگزار می‌شود، گفت: هزار خبرنگار افتخاری در مدارس قم حضور دارند که از ۲۰۰ تَن آنها به صورت رسمی دعوت کرده‌ایم تا در این رویداد بزرگ فعال باشند و حاشیه‌های مهم‌تر از متن و حضور دانش‌آموزان دهه هشتادی و نودی را پوشش دهند.

حجت‌الاسلام محمد امینیان با اشاره به آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان در روز یازدهم آبان‌ماه افزود: از همه نهادها و تشکل‌های دانش‌آموزی درخواست داشتیم تا برنامه‌های مختلف مانند سرودها، پویش‌ها و جشنواره‌ها را در مسیر راهپیمایی و به‌خصوص حیات مصلی قدس قرار بدهند و از دستگاه‌های مربوطه نیز خواستیم که جایگاه مناسب برای اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در پایان این جلسه با اشاره به اینکه دشمن همواره توطئه‌های زیادی را بر علیه نظام‌اسلامی طراحی می‌کند، گفت: دشمن هر بار تصور می‌کند، که با فتنه‌ و آشوبی که برپا کرده، می‌تواند آسیب جدی به نظام وارد کند، ولی به غیر از شکست و ناکامی چیز دیگری نصیبش نمی‌شود.

علیرضا رحیمی همچنین بیان کرد: هر کدام که به سهم خود می‌توانیم، راهپیمایی ۱۳ آبان را پرشورتر از قبل برگزار کنیم، باید آتش به اختیار عمل کنیم.

سیزدهم آبان به نام روز دانش‌آموز، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده‌است.

اذهان دانش‌آموزان در مورد استکبارستیزی اقناع شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha