۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84928926
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قائم مقام وزیر خارجه بوسنی: خواستار همکاری‌های گسترده اقتصادی با ایران هستیم

قزوین - ایرنا- قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: کشور ما خواستار همکاری های گسترده اقتصادی و توسعه مراودات تجاری با ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد هالیلوویچ بعدازظهر دوشنبه در جریان سفر به استان قزوین در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان قزوین افزود: سفر به ایران تجربه خوب و پله نخست برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: ما با کشورهای مختلف قرادادهای تجاری داریم و ایران نیز می تواند در شمار این کشورها قرار بگیرد.

قائم مقام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین گفت: بازرگانان و فعالان تجاری  بوسنی را با ظرفیت های اقتصادی ایران از جمله قزوین آشنا خواهیم کرد.

هالیلوویچ اظهار داشت: اتاق های بازرگانی دو کشور و استان های آنها می توانند نیازهای تجاری یکدیگر را به ترتیب اولویت ها شناسایی کرده و برای ارتقای همکاری ها و مراودات تجاری زمینه سازی کنند.

این مقام کشور بوسنی و هرزگوین همچنین از علاقه دولت کشورش برای افزایش مناسبات در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم سفرها و نشست های دوطرفه به این مهم کمک کند.

معاون پارلمانی وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین و همچنین سفیر این کشور در ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

مقامات وزارت خارجه بوسنی و هرزگوین که به ایران سفر کرده اند امروز در بازدید از شهرک صنعتی کاسپین و لیا با توانمندی های تولیدی و تجاری استان قزوین آشنا شدند.

 بوسنی و هرزگوین کشوری با حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه بالکان در جنوب شرق اروپا بوده و پایتخت آن سارایوو است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha