ایران همواره بدون تنگ‌نظری یافته‌های علمی را در اختیار رفاه ملل قرار داده است

تهران - ایرنا- معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران در طول تاریخ در عرصه‌های علمی پیشتاز و پیشگام بوده و یافته‌های ارزشمند علمی دانشمندان خود از جمله رازی، بیرونی و ابن سینا را در خدمت بدون تنگ‌نظری و زیاده خواهی‌هایی که سلطه گران دارند آنرا در اختیار رفاه و پیشرفت همه ملت‌ها قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی روز دوشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با تجلیل از دستاوردهای و تلاش و دستاوردهای خیره کننده جوانان کشور در حوزه لیزر و فوتونیک گفت: ملت ایران در طول تاریخ در عرصه‌های علمی پیشتاز و پیشگام بوده و یافته‌های ارزشمند علمی دانشمندان خود از جمله رازی، بیرونی و ابن سینا را در خدمت بدون تنگ‌نظری و زیاده خواهی‌هایی که سلطه گران دارند آنرا در اختیار رفاه و پیشرفت همه ملت‌ها قرار داده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» میان دانشگاهیان و جوانان  ایران زمین احیا شد و به رغم همه تحریم‌ها و محدودیت های سلطه گران، امروز در برخی رشته‌ها از مرزهای دانش عبور کرده ایم.

حسینی تأکیدات و تشویق‌های مقام معظم رهبری برای برنامه ریزی و حرکت در مرزهای دانش روز دنیا را در موفقیت‌های کشورمان حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب توجه به علم و فناوری برای رسیدن به تمدن اسلامی است و دولت مردمی خود را ملزم می‌داند زمینه‌ها و ظرفیتهای تحقق تاکیدات رهبرفرزانه انقلاب را محقق کند.

وی یکی از پیشرفت بسیاری از صنایع و فناوری‌هایی مانند صنایع فضایی، پزشکی، مخابرات و صنایع هوایی، کشتی سازی را مدیون دستاوردهای لیزری خواند و تصریح کرد: در کشورمان استفاده از لیزر در بخش صنعت رو به فزونی است لذا حمایت و توسعه این علم اجتناب ناپذیر است.  

حسینی با تأکید بر تعامل و همکاری نزدیک دانشگاه و صنعت، گفت: با توجه به اینکه دانش لیزر یکی از ۱۰ فناوری مهم و اساسی دنیا محسوب می‌شود، این نمایشگاه باید بتواند دانشگاه‌ و صنعت را به هم مرتبط و در کنار آن، نیازهای جامعه را شناسایی و برطرف کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی هم به حوزه دانش و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه ای دارد و از نخستین روزهای سال جدید موضوع شعار سال که توجه محوری به اقتصاد دانش بنیان بود را مبنای فعالیت‌ها و برنامه ریزی دستگاههای مختلف قرار داده است. امروز مبنای سیاست دولت، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید است.

وی یکی از دلایل اصلی ناآرامی‌های اخیر را جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور دانست و گفت: دولت و جوانان کشور بدون توجه به این‌گونه مسائل حاشیه ای، ‌ برنامه ریزی و حرکت پرشتاب و بی وقفه در مسیر دستیابی به فناوری های پیشرفته و بهبود و ارتقای شرایط زندگی مردم را با قوت ادامه خواهند داد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha