۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84928874
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تورم در کانادا/ هجوم مراجعان به بانک‌های غذا

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 84928874
تورم در کانادا/ هجوم مراجعان به بانک‌های غذا

تهران- ایرنا- گزارش‌ها حاکی است در پی افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا، مدیر بانک غذایی اوتاوا از افزایش چشمگیر مراجعه‌کنندگان به این نهاد خبر داد و وضعیت حاکم بر کشورش را یک طوفان کامل توصیف نمود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تقاضا در بانک غذای اتاوا درمقایسه با پیش از همه‌گیری کووید-۱۹، ۳۳ درصد افزایش یافته و گزارش ها حاکی است که شمار تماشاچیان فروشگاه های مواد غذایی که قدرت خریدشان کاهش یافته و تنها تماشاچی هستند، افزایش یافته است.

«راشل ویلسون» مدیر اجرایی بانک غذای اتاوا گفت: ما به طور قطع شاهد مراجعه تعداد بیشتری از مردم هستیم و این امر ناشی از افزایش هزینه غذا است. وی تشریح کرد که نهاد متبوعش در حال حاضر ۶ میلیون دلار کانادا برای تامین غذای افراد نیازمند هزینه می کند که در مقایسه با دو میلیون دلار پیش از همه گیری افزایش چشمگیری را نشان می دهد. این مدیر بانک غذای اوتاوا شرایط حاکم بر کشورش را یک طوفان کامل توصیف کرد.

گزارش ها نشان می دهد نرخ تورم کل کانادا در حال حاضر از اوج ۸.۱ درصدی به ۶.۹ درصد کاهش یافته، اما هزینه های مواد غذایی همچنان در حال افزایش است.

همزمان، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را تنها ظرف هفت ماه ۳۵۰ واحد افزایش داده است که یکی از شدیدترین کارزارهای سختگیرانه اقتصادی این کشور با هدف رساندن نرخ تورم به ۲ درصد بشمار می رود.

از این رو مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک در کانادا از هر دو طرف تحت فشار قرار دارند و سیاستمداران، اتحادیه‌ها و حتی برخی اقتصاددانان از بانک مرکزی این کشور خواسته اند سرعت سیاست های انقباضی خود را کاهش دهد.

بانک مرکزی کانادا در هفته جاری از نزدیک شدن به اوج کارزار سیاست انقباضی خود خبر داد و در عین حال تصریح کرد که هنوز این وضعیت ادامه دارد. براساس گزارش ها نرخ بهره کانادا در حال حاضر در بالاترین سطح ۱۴ سال گذشته قرار دارد.  

«تیف مکلم» رئیس بانک کانادا در گفت و گویی خبری تاکید کرد بازگرداندن ثبات قیمت آسان نیست، اما تورم افسارگسیخته بدتر از آن است. وی که این اظهارات را در گفت و گو با "رادیو کانادا" بر زبان می آورد، افزود: من درک می کنم که بسیاری از کانادایی ها بدهکار هستند و افزایش نرخ بهره فشار بیشتری بر آنها وارد می کند. اما ما در حال بررسی تمامی این موارد هستیم.

کانادا کشوری است که با هزینه مسکن و معیشت بالا میان کشورهای گروه هفت شناخته می شود و از این رو نسبت به نرخ‌ بهره بالا حساس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha