نائب رئیس فدراسیون بسکتبال: دختران ایران در کاپ آسیا خوب ظاهر نشدند

تهران- ایرنا- نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال ایران در مسابقات کاپ آسیا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

فتانه ملک روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره حذف تیم بسکتبال زیر ۱۷ سال در مسابقات کاپ آسیا، اظهار داشت: دختران ایران نسبت به رقبای خود از نظر فیزیکی و توانایی‌های مهارتی در حد و اندازه تیم‌های رقیب نبودند و نتوانستند عملکرد واقعی خود را نشان دهند.

تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال ایران مهر ماه امسال برای اولین بار به کاپ آسیا در مالزی اعزام شد و در دیدار دوم خود در مرحله مقدماتی نتیجه را با نتیجه ۲۱-۱۰ به چین تایپه واگذار کرد. این تیم در بازی اول در برابر مالزی میزبان مسابقات، متحمل شکست نزدیک ۸_۷ شد. تیم بسکتبال سه نفره دختران زیر ۱۷ سال با دو شکست از صعود به مرحله بعدی بازماند.

وی افزود: شرایط بسکتبال سه نفره با بسکتبال ۵ نفره فرق می‌کند برای همین در تلاشیم تا شرایطی ایجاد شود تا بازیکنان بسکتبال سه نفره جدای از بسکتبال ۵ نفره باشد. جدا کردن و پرورش بسکتبالیست‌های ۳ نفره کار راحتی نیست. شرایط در همه جا همین است که از میان بازیکنان ۵ نفره، ترکیب سه نفره انتخاب می‌شود.

نائب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: پرورش بازیکنان سه نفره زمان می‌خواهد. همچنین در بسکتبال سه به سه مربی در کنار زمین نیست تا بازیکنان را راهنمایی کند. باید خود بازیکنان بازی را فرماندهی کنند. بسکتبال سه نفره مثل پنج نفره نیست که سرمربی در کنار زمین حضور دارد. در بسکتبال سه نفره توانایی مهارتی، روانیِ هدایت و رهبری تیم با خود بازیکنان است.

ملک یادآور شد: با توجه به اینکه اکنون کارهای استعدادیابی و استعدادپروری در فدراسیون انجام می‌شود امیدواریم تا بازیکنان سه به سه با استعدادی را پرورش دهیم. مشکل بسکتبال بانوان عمدتا از پایه است. موفق عمل کردن در این بخش زمان‌بَر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha