مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش: ۳۰درصد دانش آموزان چاق هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته ۳۰ درصد دانش آموزان کشور مبتلا به چاقی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفری روز دوشنبه در دوره آموزشی با عنوان کم تحرکی و آسیب شناسی در ارومیه افزود: در دوران شیوع کرونا، ۱۳ میلیون دانش آموز در ۲ مرحله شاخص توده بدنی شان سنجیده شد که در مرحله اول مشخص شد ۳۰ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع زنگ خطری برای جامعه در زمینه سلامت است، اظهار کرد: وقتی دانش آموز ورزش نکند و تحرک نداشته باشد هر روز چاق تر می‌شود که چاقی هم بستر ابتلا به انواع بیماری‌ها است.

جعفری ادامه داد: تلاش می‌کنیم در مدارس یک ساعت درس تربیت بدنی مطلوب انجام شود البته یک ساعت فعالیت مکمل هم برای دانش آموزان تعریف شده است.

وی با تاکید براینکه باید برای فرزندان و مدارس‌مان گفتمان سازی در زمینه سلامت را ایجاد کنیم، گفت: توجه به ورزش فرهنگیان که سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد ضروریست و در این راستا کارکنان با فعالیت‌های سلامت محور ارزیابی می‌شوند تا یک شناسنامه داشته باشند و بدانند از چه شرایط جسمی و سلامتی برخوردار هستند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین باید در زمینه سلامت فرزندان حساس باشند چون بحث چاقی موضوعی است که سلامت فرزندان را به‌خطر می‌اندازد و موجب نگرانی والدین می‌شود.

وی با اشاره به شیوه نامه طرح توسعه سلامت فرهنگیان اضافه کرد: در شیوه نامه طرح توسعه سلامت فرهنگیان چندین مولفه وجود دارد که بحث فعالیت‌های سلامت محور یک بخش آن است و طی آن ارزیابی سلامت کارکنان انجام می‌شود تا یک شناسنامه برای آنان تهیه شود.

جعفری یادآور شد: در طرح توسعه ورزش فرهنگیان مولفه‌های فعالیت‌های سلامت محور، ورزش همگانی و ورزش رقابتی محورهای قابل توجه هستند.

در این دوره آموزشی ۱۰۰ نفر از کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با آسیب‌های کم تحرکی و راهکارهای آن آشنا شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha