۹۲۲ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در آذربایجان غربی تایید شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری با ۹۲۲ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در استان موافقت و درخواست کنندگان از مزایای آن برخوردار شده‌اند.

رسول دامن افشان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و ۱۴۶ درخواست فردی مشاغل سخت و زیان آور شامل یک هزار و ۵۷۹ عنوان شغلی در یک هزار و ۳۲۹ کارگاه تولیدی دریافت شد که بیش از ۸۰ درصد آنها مورد موافقت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این خصوص حدود ۵۰ جلسه برگزار شد و در هر جلسه با کار کارشناسی فشرده و دریافت نظرات کارشناسان، بیش از ۲۰ درخواست مورد بررسی قرار گرفته است.

دامن افشان ادامه داد: در جلسات تجدیدنظر هم از ۷۰ درخواست فردی، ۳۶ درخواست شامل بیش از ۵۰ درصد پرونده‌ها مورد تایید قرار گرفته و درخواست کنندگان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور استفاده کرده‌اند.

سرپرست مدیریت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری همچنین بازرسی‌های شبانه برای اولین بار در سطح استان کلید زده شد و ۶۵ مورد بازرسی شبانه از کارگاه‌های فعال در شیفت شب داشتیم.

دامن افشان یادآور شد: هر هفته بطور متوسط بیش از ۲۵۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان توسط ۲۵ بازرس کار انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، مشاغل‌سخت و زیان‌آور، به مشاغلی گفته می‌شود که در آن‌ها عواملی چون عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و غیره از حالت استاندارد خارج شده و کارگر طی فعالیت مداوم از لحاظ جسمی و روحی آسیب جدی می‌بیند. طبیعتا این آسیب نتایج ناخوشایندی خواهد داشت که منجر به بیماری و عوارض خطرناک خواهد شد.

طبق ماده ۹ آیین نامه اجرایی سخت‌وزیان آور بودن مشاغل توسط کمیته کارشناسان بررسی می‌گردد و طبق ماده ۸ آیین نامه اجرایی سخت وزیان‌آور بودن مشاغل توسط کمیته استانی تایید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha