اعلام حمایت و همبستگی متروپلیس با شهروندان شیراز

شیراز-ایرنا-دبیرکل انجمن جهانی کلان‌شهرهای جهان، متروپلیس با ارسال پیامی در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.

 روابط عمومی شهرداری شیراز روز دوشنبه اعلام کرد ، " جوردی واکوور" دبیر کل متروپلیس طی پیامی به محمدحسن اسدی شهردار شیراز در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.

او در این پیام آورده است: پیرو خبر حمله تروریستی هولناک به حرم شاهچراغ و درد و رنج غیرقابل تحمل و از دست رفتن زندگی انسان‌ها،  بدین وسیله حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز، عضو ارزشمند این سازمان و دوست همه ما، اعلام می‌ نمایم.

دبیرکل متروپلیس با بیان اینکه برای دهه‎ها، تعهد به صلح و زندگی ارزشمند انسان، شهرهای جهان را در کنار هم جمع کرده است، تصریح کرد: ارزش‌های دیپلماسی شهری دقیقا نقطه مقابل آن چیزی است که شهر شما چهارشنبه گذشته تجربه کرد.

واکوور گفت: شهرها تسلیم ترور نخوهند شد،متحد و شانه به شانه علیه آن ایستاده‌ایم.

دبیرکل متروپلیس در بخش پایانی پیام خود خطاب به شهردار شیراز اظهار کرد: در این لحظات اندوه برای شهروندان شهر شیراز، فکر و دعای اعضای متروپلیس همراه کسانی است که زندگیشان بواسطه این جنایت سنگدلانه به پایان رسیده، کسانی‌که همچنان جراحاتشان در حال التیام بوده و کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند.

واکوور بیان کرد: می‌دانیم شهر شیراز و شهروندان آن، بازماندگان این حادثه را تنها نخواهند گذاشت و درد و رنج آنان را فراموش نخواهند کرد و می خواهیم شیراز بداند که تنها نیست و صمیمانه آرزو داریم که صلح و آرامش روحی به زودی به شیراز باز گردد.

بنابراین گزارش، انجمن کلانشهرهای جهان، متروپلیس، با بیش از ۱۴۰ عضو از سرتاسر جهان، از مهمترین و معتبرترین نهادهای بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری بوده که در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس تاسیس شد و مقر و دبیرخانه مرکزی آن در بارسلون اسپانیا قرار دارد.

یادآور می‌شود شهرداری شیراز سال ۱۳۸۶ عضو متروپلیس شد و آذر ۱۳۹۹ با رای اعضای مجمع عمومی به عضویت هیات مدیره این سازمان درآمد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، آنها را به رگبار بست که بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ نفر را به شهادت رساند و ۳۰ نفر را مجروح کرد. بر این اساس، عامل نخست این حمله تروریستی قبل از دستگیری مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش‌ها، به هلاکت رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha