۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84928527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان هشدار زرد صادر کرد

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبر: 84928527
هواشناسی زنجان هشدار زرد صادر کرد

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هشدار زرد مبنی بر بارش‌های رگباری باران و وزش باد به نسبت شدید در سطح استان صادر شده است.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه ای جدید به استان از صبح امروز وزش باد شدید در برخی مناطق استان مانند شهرستان خدابنده آغاز شده است.

وی یادآورشد: همچنین از اولین ساعات بامداد امروز شاهد بارش‌های پراکنده در برخی مناطق جنوبی استان از جمله گرماب و زرین رود هستیم که فعالیت این سامانه فردا نیز با بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در استان ادامه خواهد داشت.

سلطانی تاکید کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارندگی های این سامانه، آبگرفتگی معابر و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه فردا /سه شنبه/ دمای هوای مناطق مختلف استان به طور موقت افزایش می یابد خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه هفته جاری هوای سرد در استان حاکم می‌شود و تا پایان هفته این شرایط جوی ادامه خواهد داشت.

سلطانی تاکید کرد: تا پایان هفته در مناطق سردسیر استان دمای هوا به زیر صفر خواهد رسید که بر همین اساس کشاورزان باید محصولات خود را از آسیب این شرایط جوی و دمایی محافظت کنند. 

وی به هم استانی ها توصیه کرد با توجه به هشدار جوی زرد، از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره، درختان خشکیده و کهنسال و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه ارتفاعات اجتناب کنند.
بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، نارنجی اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز اقدام فوری و همه جانبه خسارت گسترده اطلاق می شود. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha