رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مغتنمی برای کشور است

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به عنوان یک فرصت مهم برای کشور است که باید از آن به نحو شایسته استفاده کرد.

به گزارش ایرنا ، سعید اوحدی روز دوشنبه در نشست با سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اظهار کرد: برای بهره‌برداری حداکثری از این فرصت آماده هرگونه همکاری با دبیرخانه ستاد استانی رویداد هستیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری انتخاب این استان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ میلادی انتخاب به حق و درستی است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دبیرخانه ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳، گفت: در طول‌های ماه‌های گذشته اداره کل به عنوان دبیرخانه این ستاد سعی داشته با هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به عملی نمودن برنامه‌های پیش‌بینی شده اقدام کند.

فردین عینی افزود: یکی از چالش‌های مهم ما در راستای تحقق اهداف رویداد اردبیل ۲۰۲۳ کمبود اعتبارات مالی است و نیاز داریم که از سوی وزارتخانه به این موضوع توجه ویژه‌ شود.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر ساری را برای سال ۲۰۲۲ و اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند. بر این اساس برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ از اواخر آذرماه و اوایل دی ماه امسال با آغاز سال نو میلادی و با حضور وزرای گردشگری و سفرا و مهمانان خارجی و داخلی دیگر در اردبیل شروع خواهد شد.

سازمان همکاری‌های اقتصادی که با مخفف نام انگلیسی آن "اکو" شناخته می‌شود، ابتدا در سال ۱۳۴۱ با عضویت ایران، پاکستان و ترکیه و با عنوان "آر سی دی" یعنی سازمان همکاری عمران منطقه‌ای شکل گرفت و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال ۱۳۷۲ با پیوستن کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به آن، این سازمان با عنوان اکو شناخته شد.

این سازمان اکنون با ۱۰ عضو، نزدیک به نیم میلیارد نفر جمعیت و حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و دبیرخانه سازمان در تهران است و هدف غایی سازمان اکو، توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری برای بهبود زندگی و رفاه مردم اعضای آن است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha