تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بوشهر اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند

بوشهر - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهرگفت: همه واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی این استان باید هر چه زودتر اطلاعات کاری خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالقاسم محمد زاده روز دوشنبه در جمع نمایندگانی از فعالان اقتصادی استان بوشهر بیان کرد: امکان خرید مواد اولیه و فروش محصولات با استفاده از سامانه جامع تجارت فراهم شده و بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت نام همه واحدهای تولیدی در این سامانه الزامی است.

وی افزود: در زمان حاضر بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند و ۲۴۸ پروانه بهره‌برداری معدنی در این استان صادر شده است.

محمد زاده اعلام کرد : تولید کنندگان و فعالان اقتصادی بوشهر بر اساس اولویت‌های اعلام شده پس از ثبت‌نام و دریافت شناسه کالای تولیدی، قیمت تولید کننده و وارد کننده، آمار تولید و موجودی انبار خود را در سامانه جامع تجارت اعلام کنند.

وی با اشاره به اهمیت ثبت اطلاعات این واحدها در شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی،  تاکید کرد: از ابتدای آبان‌ماه امسال با واحدهای مشمول که تاکنون از طریق سامانه جامع تجارت نام‌نویسی نکرده‌اند برخورد قانونی صورت گرفته و  اداره کل صمت استان بوشهر نیز ارائه هرگونه خدمتی به واحدهای صنعتی فعال در استان را منوط به ثبت نام در این سامانه کرده است.

معاون اداه کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر یادآورشد: سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف یکپارچه‌سازی فرآیند تجاری، ایجاد شفافیت و نظارت بر زنجیره کلان صادرات و واردات کالا درکشور راه‌اندازی شده است و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و قاچاق کاهش می‌یابد .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha