۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۴۳
کد خبر: 84928499
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح تعیین تکلیف اراضی تصرفی در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به ابلاغ وزارت راه وشهرسازی مبنی بر تعیین تکلیف اراضی دولتی که به هر عنوانی در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی است از آغاز اجرای این طرح در استان خبر داد.

 احسان خواجه رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه سالهاست بخشی از اراضی دولتی در بخش های مختلف شهر یزد، از جمله مناطق سه گانه(اسکان، حسن آباد و صدرآباد) و سایر مناطق دیگر در شهر یزد و سایر شهرستانهای تابعه در اختیار مردم بوده و بعضی از مردم ساکن این مناطق متعدد پیگیر سندار کردن اراضی خود بودند، این امر محقق شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در جهت منافع مردم، این طرح پیشنهادی با تصویب هیات وزیران و ابلاغ وزیر محترم راه و شهرسازی، به مرحله اجرا درآمده است .

وی خاطر نشان کرد: از همین هفته جاری دفاتر پیشخوان معرفی شده در سایت این اداره کل به آدرس yazd.mrud.ir آماده دریافت مدارک و درخواست های مردم استان می باشند.

 خواجه رضایی تصریح کرد: با توجه به شرایط اعلام شده در این قانون متقاضیان ملزم به رعایت شرایط این مصوبه می باشند که درخواست سند باید بر روی زمینی باشد که کاربری آن مسکونی بوده و زمان ساخت آن قبل از فرودین سال ۱۳۹۴ باشد و الزاما این واحد مسکونی در حال بهره برداری و سکونت باشد.

وی گفت: کاربری زمین تصرفی باید مطابق قانون و ضوابط شهرسازی با نوع کاربری فعلی مطابقت داشته باشد همچنین تناسب عرصه و عیان آن رعایت شده و از مصالح ساختمانی با دوام استفاده شده باشد و شرایط لازم جهت یک واحد مسکونی امن و ایمن را داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: متقاضیان واجد شرایط اراضی مشمول این آئین نامه که جهت واحد مسکونی خود درخواست سند مالکیت می نمایند توجه داشته باشند که مطابق آئین نامه های اجرایی این طرح، قسمتی از واحد مسکونی ساخته شده براساس قیمت منطقه ای و مازاد برآن با قیمت کارشناسی روز محاسبه خواهد شد که درخصوص اراضی غیر از کاربری مسکونی و نیز افراد غیرواقع شرایط، نرخ محاسبه براساس قیمت کارشناسی روز خواهد بود .

وی از مردم  استان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال درخواست خود، صرفا به دفاتر پیشخوان منتخب بر روی درگاه اینترنتی این اداره کل به این آدرس yazd.mrud.ir مراجعه نمایند و در جهت رفاه حال متقاضیان و تسریع در انجام امور اداری مربوطه، نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان به این اداره کل نمی باشد.

 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha