هزینه درمان ۸۲۸ زوج نابارور مازندران از طریق اعتبار دولتی پرداخت شد

ساری – ایرنا – مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: از سال گذشته تاکنون با تزریق اعتبار دولتی هزینه درمان ناباروری ۸۲۸ زوج استان پرداخت شده است.

محمدرضا میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هزینه ۲۷۵ زوج سال گذشته و ۵۵۳ زوج نیز هزینه های آن ها در ۶ ماهه نخست امسال پرداخت شد.

وی ادامه داد: برای این منظور بیمه سلامت مازندران یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بیمه درمان ناباروری تصویب و دولت مکلف به پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های درمان ناباروری برای زوجین نابارور شده است.

میرزایی افزود: تا پیش از اجرایی شدن این قانون در مازندران مرکز فاطمه الزهرا (س) در بابل تنها مرکز درمان ناباروری استان بود که در این زمینه فعالیت داشت.

به گفته وی، برای افزایش دسترسی بیشتر زوج های نابارور مازندران به خدمات آن راه اندازی مراکز جدید در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر تعداد این مراکز از یک به پنج مرکز دولتی و خصوصی افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان های فاطمه الزهرا (س) بابل ، امام خمینی (ره) ساری و خاتم الانبیاء بهشهر و ۲ مرکز خصوصی در ساری راه اندازی شده است.

میرزایی همچنین از آماده بهره برداری بودن یک مرکز دولتی دیگر ناباروری استان در بیمارستان نوشهر خبر داد و افزود: با فعال شدن این مرکز ارائه خدمات در این حوزه افزایش بیشتر می یابد.

براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوج‌ها می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند، در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha