۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84928385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه ایلام: مسائل فرهنگی باید جدا از رویکردهای دولتی تحلیل شود

ایلام- ایرنا - رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه کارهای فرهنگی در نظام ما وابسته به دولت هاست، گفت: باید تلاش کنیم موضوع فرهنگ جدای از رویکردهای دولتی دنبال و تجزیه و تحلیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طاهر علی محمدی روز دوشنبه در آیین اجتماع دانشگاهیان با حضور نماینده مقام معظم‌ رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: متاسفانه اقدامات و کارهای فرهنگی در نظام ما وابسته دولت هاست ، در واقع طوری برنامه ریزی نشده است که اگر رییس دولتی عوض شد کارهای فرهنگی با جدیت و شتاب ادامه پیدا کند.

وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی باید طوری برنامه ریزی کند که موضوع فرهنگ کاملا جدا از دولت ها دنبال شود چرا که این یک ضعف است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: اگر کارها و اقدامات فرهنگی ادامه پیدا نکند بدون شک‌ به ضد این مقوله مهم تبدیل خواهد شد و این خود آثار مطلوبی را برجای نخواهد گذاشت.

علی محمدی با بیان اینکه مفاهیم برای نسل جوان بسیار سخت شده است، اضافه کرد: مسوولیت این عوامل برعهده دولت ها و برخی جریانات سیاسی است.

وی بیان کرد: خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم در این راستا عوض شده  و توجه خاصی به مقوله مهم فرهنگ‌ دارد، امیدواریم به تدریج راهی پیدا شود تا مشکلات کنونی جامعه و نسل جوان را به حداقل برسد.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: تعامل خوب و مطلوبی در این دوره با نهاد مقام‌معظم رهبری در دانشگاه ایلام برقرار شده است، طرح های خوبی هم در بخش های مختلفی چون طرح‌ جامع دانشگاه، طرح اندیشه تمدن ساز و کنگره بزرگ اربعین برگزار شده است.

وی خواستار سرمایه گذاری روی اساتید شد و یادآور شد: بطور قطع اساتید در دانشگاه ها می توانند برای حل مشکلات کنونی جوانان راهکار ارایه دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha