۹ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84928166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزاری تظاهرات حمایت از اوکراین در جمهوری چک

تهران- ایرنا- هزاران نفر یکشنبه شب در مرکز تاریخی پراگ پایتخت جمهوری چک در حمایت از اوکراین که از فوریه سال گذشته در جنگ با روسیه به سر می برد، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، تظاهرات "چک ها در برابر ترس" که تحت پرچم جمهوری چک، اوکراین، اتحادیه اروپا و ناتو برگزار شد، شرکت کنندگان را از هر دو کشور (اوکراین و چک) به میدان نمادین ونسلاس گرد آورد.

ایرینا اودود دانشجوی اوکراینی به خبرگزاری فرانسه گفت: این تظاهرات بسیار مهم است زیرا در حمایت از اوکراین است و یادآور آن است که ما باید از آن حمایت کنیم و همه اتفاقاتی که در جهان و اوکراین در حال وقوع است به خوبی مدیریت کنیم.

سخنرانان این تظاهرات شامل اولنا زلنسکا همسر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بود که در پیامی ویدیویی از حمایت جمهوری چک تشکر کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، پلیس پراگ تعداد شرکت‌کنندگان را در ده‌ها هزار نفر کمتر اعلام کرد، درست مانند روز جمعه که یک تظاهرات ضد دولتی در همان میدان برگزار شد.

تظاهرات روز جمعه جمهوری چک که توسط گروهی که با صحنه راست افراطی مرتبط هستند سازماندهی شد، دولت را به دلیل توجه بیش از حد به اوکراین و بی توجهی به مردم خود مورد انتقاد قرار داد.

جمهوری چک از زمان آغاز تهاجم در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) به اوکراین کمک های نظامی و بشردوستانه قابل توجهی ارائه کرده است.

جمهوری چک که عضو اتحادیه اروپا و ناتو با ۱۰.۵ میلیون نفر است، در حال حاضر ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha