۹ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84928165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر اسبق ایتالیا: کمک غرب به ارتش اوکراین، مانع مذاکره برای پایان جنگ است

تهران- ایرنا-«سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر اسبق ایتالیا یکشنبه شب گفت: کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، مانع اصلی مذاکره دولت کی‌یف با مسکو برای صلح است.

به گزارش ایرنا از روزنامه "الیوم السابع" مصر، وی گفت که اگر غرب کمک تسلیحاتی خود به اوکراین را متوقف کند،  این احتمال وجود دارد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور به میز مذاکرات بازگردد.

 وی این سخنان را در پاسخ به سوال برونو ویسبا خبرنگار سرشناس ایتالیایی درباره راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین از طریق مذاکرات بیان کرده است.

برلوسکنی افزود: شاید، البته فقط در این صورت که اوکراین تکیه خود به سلاح غربی را از دست بدهد، چرا که این مسأله امنیت را برای آن به ارمغان نخواهد آورد.

وی گفت: [امکان حل مسأله اوکراین از طریق گفت وگو] در صورتی است که غرب راه حل‌های عاقلانه به کی‌یف ارائه دهد و به جای ارسال سلاح به این کشور، میلیاردها دلار برای بازسازی شهرهای ویران شده‌اش کمک کند.

سخنان نخست وزیر اسبق ایتالیا همزمان با آن صورت می‌گیرد که دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه در سخنانی گفت که نمی‌توانیم با زلنسکی مذاکره کنیم چون او دقیقاً دستورات دیکته شده واشنگتن را اجرا می‌کند.

 پسکوف افزود، مذاکرات در مورد اوکراین باید ابتدا با آمریکا انجام شود، زیرا کی‌یف دقیقاً تمام دستورات دیکته شده واشنگتن را انجام می‌دهد.

وی افزود: وقتی واشنگتن تمام تصمیمات دولت اوکراین را می‌گیرد دیگر نمی‌توان در مورد چیزی با کی‌یف بحث کرد.

پسکوف گفت: اوکراین دارای یک رئیس جمهوری قانونی به نام ولودیمیر زلنسکی است که روی کاغذ همه تصمیمات را باید او بگیرد ولی تجربه نشان داده است که او نمی‌تواند دستورات دیکته شده از خارج را نادیده بگیرد پس باید در مورد صلح با فرد دیگری مذاکره کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha