هواشناسی مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به شکل‌گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو و ورود سامانه جدید بارشی به این استان با اعلام اخطار سطح زرد ، نسبت به کاهش دما و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق مختلف هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، اعلام کرد که هوای مازندران از بامداد روز سه‌شنبه تا اوایل صبح روز چهارشنبه شرایط ناپایداری دارد.

هواشناسی مازندران، وزش باد نسبتا شدید، بارش باران گاهی به صورت رگباری، کاهش محسوس دما، پدیده مه و وقوع رعد و برق و کاهش دید در محورهای ارتباطی کوهستانی را از جمله پیامدهای این سامانه جوی برشمرد که مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی هشدار داده شده است.

در این اخطاریه ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین نسبت به پاکسازی کانال‌ هدایت آب‌های سطحی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواسته شده است ضمن احتیاط در تردد جاده ای، از اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند. 

هواشناسی مازندران در اخطاریه زرد خود، ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به دامداران نیز هشدار داد در این مدت از چرای دام در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شامگاه امشب در مناطق غربی استان ابری با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روز سه‌‏شنبه نیمه ابری بتدریج ابری همراه باکاهش دما، بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید و همرها با وقوع رعد و برق و در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری گاهی ابری با رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز پنج‏شنبه نیمه ابری و در بعد از ظهر و شب ابری با بارندگی و وزش باد نسبتا شدید و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران روز گذشته نیز با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی از جمله شنا در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر روز سه‌شنبه تا ظهر روز پنجشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرده بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بابلسر با ثبت دمای ۲۱.۵ و آلاشت با ۱۱.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha