مسکو: امیدواریم دیدار پوتین، پاشینیان و علی اف به دستیابی به توافق صلح کمک کند

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه یکشنبه شب ابراز امیدواری کرد که دیدار آینده ولادیمیر پوتین، نیکول پاشینیان و الهام علی اف به توافقنامه صلح کمک کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "ریانووستی" اندره رودینکو معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت که مسکو بر نشست سه جانبه آینده در سوچی میان رؤسای جمهوری سه کشور تکیه کرده تا اقدامی در جهت امضای معاهده صلح میان ارمنستان و آذربایجان انجام شود.
رودینکو به خبرنگاران گفت: همچنان مشکلاتی وجود دارد، به نظرم همگی در نشست فردا در سوچی در مورد آن سخن خواهند گفت.

وی گفت: امیدواریم که به نحوی در شماری از مسائل از جمله امضای یک معاهده صلح پیشرفت حاصل شود.

گفت و گوهای پوتین با پاشینیان و الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان قرار است روز دوشنبه در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در دریای سیاه در سوچی برگزار شود.
 
بر اساس اعلام کاخ کرملین، رهبران درباره اجرای توافق صلح ۲۰۲۰ با میانجیگری روسیه و گام‌های بیشتر برای تقویت ثبات و امنیت در قفقاز گفتگو خواهند کرد، همچنین موضوعات مربوط به بازسازی و توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی و حمل و نقل نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
مسکو میانجی قراردادی بود که به مناقشه‌ای که در سال ۲۰۲۰ بین ایروان و باکو به‌وقوع پیوست پایان داد. دو جمهوری شوروی سابق از سال ۱۹۹۱ زمانی که ارمنستان قره‌باغ کوهستانی (منطقه‌ای که از نظر بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته شده بود) را اشغال کرد، روابط پرتنشی داشتند. ماه گذشته درگیری‌ها بار دیگر به‌طور ناگهانی شعله‌ور شد و در مجموع ۳۰۰ نفر از طرفین جان خود را در این میان از دست دادند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha