ساخت یادمان شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز تصویب شد

شیراز-ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: لایحه دوفوریتی در خصوص ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ با اکثریت آراء اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد.

محمدرضا هاجری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: لایحه دوفوریتی ساخت یادمان شهدای حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ(ع) ، در جلسه عصر امروز هشتم آبان ۱۴۰۱ از سوی شهرداری ارایه و با اکثریت آرا مصوب شد.
هاجری اظهار داشت: براساس این مصوبه از محل ردیف بودجه سیما و منظر شهری شیراز، یادمانی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر شاهچراغ ساخته خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر این اساس مراحل طراحی و ساخت این سازه باید به فراخوان گذاشته شود تا با شرکت هنرمندان سراسر کشور طرح نهایی انتخاب و عملیات ساخت آن آغاز شود.
سخنگوی شورای شهر شیراز افزود: از نظر بودجه‌ای محدودیتی برای ساخت این یادمان وجود ندارد و لازم است طرحی فاخر برای زنده نگه داشتن یاد این شهدا در شیراز ساخته شود.
شهردار شیراز لایحه دو فوریتی ساخت یادمان برای ۱۳ شهید حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و نامگذاری خیابان و کوچه‌هایی در سطح شهر به نام این شهدا در راستای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ را به شورای شهر شیراز ارایه کرد.
شهردار شیراز روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی از اقدامات شهرداری در راستای برگزاری مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) ضمن محکوم کردن این اقدام و تسلیت به خانواده شهدا و مردم شهید پرور شیراز گفت: از ابتدای این حادثه شهرداری شیراز نیز بر مبنای وظایف ذاتی خود اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد.

 محمد حسن اسدی، فضا سازی شهری، تبلیغات محیطی، تخصیص ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس، مترو، تامین تدارکات به منظور برپایی هر چه بهتر این مراسم و برافراشته کردن پرچم عزا در دروازه قرآن و چندین نقطه شهر را از جمله  اقدامات شهرداری همزمان با تشییع شهدای شاهچراغ ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha