۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84928082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست وزیر دارایی آلمان درباره استفاده از روش های ممنوعه برای تولید گاز

تهران- ایرنا- وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با رسانه‌های این کشور استفاده از روش‌های نامتعارف و ممنوع را برای تولید گاز پیشنهاد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از راشا تودی، کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با رسانه‌های این کشور گفته است که مسئولان و محققان آلمانی باید برای تامین گاز به فکر راه‌حل‌های دیگری مثل گاز طبیعی شیل باشند که در حال حاضر در آلمان ممنوع شده است.

گاز شیل (Shale gas) گازی است که در میان سنگ‌های سخت و ساختارهای شیل محصور شده ‌است و آزادسازی آن به استفاده از فناوری موسوم به شکست هیدرولیک نیاز دارد. این گاز به صورت روزافزون در حال کسب اهمیت بیشتری در آمریکا به عنوان منبعی برای گاز طبیعی است.

این فناوری به نفت و گاز اجازه می دهد تا از سنگ شیل با تجزیه آن با مایع تحت فشار، از جمله آب و مواد شیمیایی، استخراج شود.

این تکنیک از دهه ۱۹۶۰ در آلمان برای استخراج گاز طبیعی از ذخایر معمولی، از جمله سنگ های ماسه سنگ و کربناته استفاده شده است.

دولت آلمان استفاده از این تکنیک را به خاطر حفاری‌های افقی در پوسته زمین در سال ۲۰۱۱ ممنوع اعلام کرد چون دارای عواقب ناگوار و خطرات زیست محیطی مانند آلودگی آب یا حتی زلزله می‌شود.

لیندنر گفت: ما ذخایر گاز قابل توجهی در آلمان داریم که می‌توان آنها را بدون به خطر انداختن آب آشامیدنی استخراج کرد.

به گفته این مقام آلمانی تولید گاز با استفاده از این روش در چندین میدان امکان پذیر است.

در ماه آوریل، روبرت هابک معاون صدراعظم آلمان و وزیر انرژی، ایده استخراج گاز شیل در آلمان را به دلیل مسائل محیط زیستی رد کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha