۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84927989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید لاپید از میدان گازی کاریش

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبر: 84927989
بازدید لاپید از میدان گازی کاریش

تهران-ایرنا- منابع خبری امروز (یکشنبه) از بازدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از میدان گازی کاریش پس از آغاز روند استخراج از آن خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سایت النشره،یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از بازدید از میدان گازی کاریش ادعا کرد: استخراج گاز از کاریش قیمت انرژی در اسرائیل را کاهش می‌دهد و اسرائیل را به صادرکننده گاز منطقه ای تبدیل می کند.

وی مدعی شد: این به اروپا کمک می‌کند تا با بحران انرژی مقابله کند. این یک دستاورد بزرگ برای اسرائیل است.

چهارشنبه گذشته و در حالی که یک روز به امضای رسمی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی باقی مانده بود شرکت انرجین اعلام کرد که اولین گاز را با موفقیت از میدان کاریش استخراج کرده است.

در بیانیه این شرکت آمده بود: «این نقطه عطفی در افزایش رقابت پذیری بازار گاز اسرائیل، افزایش امنیت منابع انرژی و استقلال انرژی اسرائیل است».

انرجین همچنین گزارش داد که در حال حاضر گاز از چاه «کاریش ۲» استخراج می‌شود و جریان استخراج گاز به طور پیوسته در حال افزایش است.

این شرکت همچنین اعلام کرد: مقدمات انتقال گاز از طریق سیستم خط لوله به ساحل در حال پیشرفت است و انتظار می‌رود فروش آن به مشتریان انرجین در دو روز آینده آغاز شود. همچنین انتظار می‌رود چاه کاریش ۱ ظرف دو هفته و چاه کاریش ۳ ظرف مدت چهار هفته افتتاح شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha