۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84927933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: استاندارد در متن تصمیم گیری مدیران قرار گیرد

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: استاندارد باید در متن تصمیم گیری های مدیران قرار گیرد تا نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای استاندارد استان با اشاره به اینکه استاندارد یکی از موضوعات مهم در جامعه ما است، اظهار داشت: استاندارد باید جزو اصول اصلی در طراحی ها و اجرای برنامه ها قرار گیرد.  

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه وسیع تری نسبت به استاندارد شاهد هستیم، اضافه کرد: شاخص های استاندارد در موضوعاتی هم چون استعدادهای ورزشی مدنظر قرار گرفته و این گامی نو و ارزشمند در این حوزه است.  

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه باید فراتر از محصول به بحث استاندارد  توجه کرد، ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارها این است که مجموعه استاندارد خود را زنده و پویا نشان دهد.  

وی با اشاره به گزارش جامعی که از فعالیت های بخش استاندارد در این جلسه ارائه شد، اظهار داشت: از پیشگام شدن در موضوعات مختلف هراسی نداشته باشید می توانیم کارهایی انجام دهیم که الگوی سایر مناطق شویم.  
 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: از محل اعتبارات استان برای استاندارد سازی آسانسور دستگاه های اجرایی که تابع بودجه استانی هستند، اعتباری اختصاص می یابد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: می طلبد اساس مشکلات پیش روی استاندارد استان احصا و اقدامات لازم در ارتباط با بررسی اقتصاد استاندارد انجام شود.  

تولید ۷۵۰ فرآورده استاندارد در کردستان 

مدیرکل استاندار کردستان در این جلسه اظهار داشت:  ۳۷۰ واحد تولیدی در استان با ۷۵۰ فرآورده استاندارد اجباری و تشویقی زیر پوشش استاندارد است.  
 
ژیلا یزدانی با اشاره به اینکه طی هفت ماه سال جاری چهار  هزار و ۵۹۸ مورد بازرسی از واحدها در استان انجام شد، افزود: ۳۱۳ مورد آزمون اوزان سنگین، ۵۱۸ مورد آزمون نازل های سوخت مایع و ۲ هزار و ۷۴۰ مورد آزمون اوزان سبک هم طی این مدت در استان انجام شد.  

وی ادامه داد: از ۵۱ جایگاه سی ان جی فعال در استان ۳۷ مورد تاییدیه استاندارد دارند و ۱۴ مورد در دست بازرسی و ۱۷ هم مورد درخواست قطع انشعاب آن انجام شده است.  

مدیرکل استاندارد کردستان از اجرای طرح کنترل جایگاه های عرضه سوخت مایع در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: کردستان به عنوان یکی از استان های مورد آزمایش (پایلوت) این طرح انتخاب شده است.  

یزدانی اظهار داشت: طرح پیش بسته بندی از دیگر طرح های به اجرا درآمده در استان است که از نظر کمیت فرآورده در ۲ مرحله در اسفند سال گذشته و خرداد امسال اجرا شد.  

وی اضافه کرد: در مرحله نخست ۴۱ درصد عدم انطباق در اوزان فرآورده های سطح بازار و واحدهای تولیدی شامل ۴۸ قلم کالا از جمله شکلات، ماکارونی، چیپس، قند، شکر، چای کیسه ای و پودر مخلوط قهوه را شاهد بودیم.  

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در راستای کاهش زمان ارائه خدمات کالاهای صادراتی و وارداتی در مریوان اقداماتی شامل راه اندازی آزمایشگاه تعیین ماهیت، تایید صلاحیت آزمایشگاه مشتقات نفتی و آغاز پروژه ساختمان آزمایشگاهی استاندارد در باشماق انجام شده است.  

یزدانی بیان کرد: در بخش صدور گواهی ایمنی آسانسور هم ۱۹۱ گواهی ایمنی آسانسور در استان صادر شده است که این گواهی یک سال اعتبار دارد و بعد از آن باید بازرسی ادواری انجام شود.  


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در تولید قطعات بتنی هم در حوزه صنف و هم صنعت مجوز داده شد دیگر صدور پروانه کسب در این زمینه ها انجام نمی شود.

بختیار خلیقی اضافه کرد: واحدهای شن و ماسه به صورت برداشت موقت براساس قانون می توانند به متقاضیان خدمات شهری شن و ماسه تحویل دهند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha