رییس شورای شهر دزفول: ترور و آشوب برای ضربه زدن به نظام فکری باطل و بی‌نتیجه است

دزفول - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به عملیات تروریستی داعش در حرم شاهچراغ گفت: انجام عملیات تروریستی و ایجاد آشوب برای ضربه زدن به نظام فکری باطل و بی‌نتیجه است.

به گزارش ایرنا محمدحسن پرآور روز یکشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در محل این شورا افزود: کودکان، جوانان، زنان و افراد پیر در اقدامی ددمنشانه در حرک شاهچراغ به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه همه انسان‌های آزاده دنیا این عملیات تروریستی را محکوم کردند، اظهارداشت: چنین اقدامات تروریستی داعش را در گذشته در عراق و سوریه دیده بودیم.

رییس شورای شهر دزفول با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بیمه خون شهدا و حانبازان است، بیان کرد: اینکه مردم را ترور کنند، جوانان را فریب دهند و خیابان‌ها را به آشوب بکشند تا برای نظام مشکل درست کنند، فکر باطلی است.

 وی با بیان اینکه ما چنین حوادثی در گذشته داشته‌ایم ولی عزم خداوند بر حفظ نظام است، افزود: از پدران و مادران می‌خواهم اجازه ندهند این مملکت که ۲۵۰ هزار شهید داده، آبستن حوادثی شود که در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل آنها در منطقه نظیر عربستان است.

پرآور تشییع پیکر شهدای این عملیات تروریستی را بی‌سابقه دانست و گفت: این انقلاب به یاری خداوند متعال تا رسیدن به دست حضرت امام زمان (عج) ماندنی است.

وی با قدردانی از اعضای شورای تامین شهرستان دزفول  افزود: شورای تامین در بیش از ۴۰ روز گذشته با تلاش شبانه روزی توانست شرایط مطلوبی را در شهرستان ایجاد کند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با گرامیداشت یادو خاطره شهید محمدحسین فهمیده گفت: هشت آبان ۱۳۵۹ یک نوجوان ۱۳ ساله با بستن نارنجک به خود زیر تانک رفت و جلوی پیشروی دشمن را در جنگ تحمیلی گرفت.

وی افزود: امام خمینی (ره) بعد از این عملیات شهادت طلبانه فرمود رهبر ما این طفل ۱۳ ساله است که نارنجک به خود بست و زیر تانک رفت.

پرآور با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل با اجرای تاکتیک‌هایی از وارد آمدن خسارات هنگفت مالی و جانی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همه باید در سیستم‌های دولتی و بخش های خصوصی پدافند غیرعامل را رعایت کنیم‌.

ارتقای سواد رسانه برای شناخت درست از غلط در دنیای گسترده رسانه ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به هفته جهانی سواد رسانه گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای برای شناخت رسانه‌ها و تفکیک آنها ضروری است.

وی با اظهار تاسف نسبت به کم توجهی به سواد رسانه‌ای در شهرستان دزفول افزود: به رغم اهمیت موضوع، هیچ تبلیغات و اطلاعیه‌ای در این خصوص در سطح شهر مشاهده نشد.

پرآور اظهارداشت: اگر سواد رسانه‌ای ما پایین باشد و خیر و بد را تشخیص ندهیم نمی‌توانیم در دنیای گسترده رسانه تکلیف خود را برای آینده مشخص کنیم‌.

وی خواستار توجه ویژه به ارتقای سواد رسانه‌ای از سوی دستگاه‌های فرهنگی شد و افزود: برخی جوان‌ها با دریافت اطلاعات از رسانه‌های مغرض اغفال می‌شوند.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: دشمن فضای رسانه را به گونه‌ای مسموم کرده که پاک ترین انسان‌ها را داریم از دست می‌دهیم.

وی همچنین اظهارداشت: پیگیر اعتبار برای ایجاد کمربند فضای سبز دزفول و طرح آمایش سرزمینی شهر هستیم.

پرآور همچنین با قدردانی از آموزش و پرورش دزفول بابت ساماندهی ۸۰ هزار دانش آموز این شهرستان بعد از ۲ سال غیرحضوری بودن مدارس به دلیل شیوع کرونا افزود: مجموعه شهرداری و شورای شهر هرجا نیاز بود از شستشو، رنگ آمیزی مدارس، آسفالت، فضای سبز و سایر موارد کمک‌ کردند.

وی آموزش و پرورش را زیربنای کل ادارات دانست و ادامه داد: آینده هر مملکتی به آموزش و پرورش آن بستگی دارد و اگر دانش آموزان ما درست پرورش یابند، سربازان آینده امام زمان (عج) خواهند بود.

عادل دوایی فر یکی از اعضای شورای شهر دزفول نیز با انتقاد از حاضر نشدن برخی اعضا در کمیسیون‌ها این رویه را کم کاری و عهدشکنی دانست و از رییس شورای شهر خواست ساعت حضور اعضا در کمیسیون‌ها را اعلام کند.

اعضای کمیسیون‌های شورای شهر دزفول از پنج نفر به سه نفر کاهش یافت

به گزارش ایرنا با تصویب اعضای شورای شهر در یکصد و هجدهمین نشست رسمی شورای شهر، اعضای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر دزفول از پنج نفر به سه نفر کاهش یافت.

کمیسیون های شورای شهر در سال گذشته نیز سه عضو داشتند که در سال دوم مقرر شده بود با پنج عضو این کمیسیون.ها برگزار شوند و با مصوبه امروز اعضای کمیسیون ها دوباره به سه عضو کاهش یافتن  و تنها کمیسیون املاک و حقوقی پنج نفره باقی ماند.

حجت‌الاسلام نمازی‌، زهرا آدینه و غلامعلی پوررضائی اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و علیرضا زمانی راد، عادل دوائی فر و زهرا آدینه به عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی انتخاب شدند.

عادل دوائی فر، غلامعلی رسالتی فر و غلامعلی پوررضائی اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و غلامعلی پوررضائی، عادل دوائی فر و حجت الاسلام نمازی به عنوان کمیسیون خدمات شهری و بهداشت انتخاب شدند.

علیرضا مجدی نسب، سید باقر موسوی فخر و حجت الاسلام نمازی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و زهرا آدینه، علیرضا مجدی نسب و علیرضا زمانی راد اعضای کمیسیون بانوان شدند.

همچنین سید باقر موسوی فخر، علیرضا زمانی راد،  غلامعلی رسالتی فر، غلامعلی پوررضائی و عادل دوائی فر به عنوان اعضای کمیسیون املاک و حقوقی تعیین شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha