۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84927898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۰ نیاز فناورانه استان قزوین شناسایی شده است

۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۳
کد خبر: 84927898
۱۳۰ نیاز فناورانه استان قزوین شناسایی شده است

قزوین - ایرنا- رییس پارک علم و فناوری استان قزوین  با بیان اینکه تقویت ساختارهای فناورانه بخش خصوصی اصلی ترین راهبرد توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان است، گفت: در این راستا ۱۳۰ نیاز فناورانه استان در بخش های مختلف صنعتی،کشاورزی، خدماتی و دستگاه‌های دولتی شناسایی شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر احمدی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: به موجب ماده ۱۲ قانون جهش دانش بنیان با هماهنگی پارک علم و فناوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان قزوین شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: ماموریت اصلی پارک ها 
 این است که تسهیل کننده شکوفایی دانش نهفته در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در راستای توسعه ملی، منطقه‌ای و تولید ثروت با نیازهای فناورانه باشند.
احمدی با اشاره به میزبانی رویداد تانا به میزبانی قزوین از ۹ الی ۱۱ آبان ماه تصریح کرد؛ تانا یا رویداد «توسعه اکوسیستم نوآوری» استان‌ها بستری مناسب برای توسعه زیست بوم فناروی و نوآوری هر استان به سوی توسعه خلاق و ارزش آفرینی است که در سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین با ابتکار وزارت علوم و همت پارک‌های علم و فناوری کشور و با حمایت و هم افزایی شرکت‌های پیشرو، مسیر توسعه فناوری و نوآوری کشور را هموار می‌سازد.
وی، قرار دادن دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در کنار هم برای شناسایی نیازهای فناورانه و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه را هدف اصلی از برگزاری رویداد تانا دانست و گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد مشکلات و مسائل در حوزه‌های مختلف را شناسایی و راه‌حل پیشنهادی خود را ارائه می‌دهند و بر اساس مفید و راهگشا بودن راه‌حل مذکور، از آن‌ها حمایت خواهد شد.
این مسوول افزود: طی برگزاری رویداد تانا افراد و واحدهایی که معضل دارند و افرادی که می‌توانند مسئله را مرتفع کنند دور هم جمع می‌شوند و بحث می‌کنند و به نتیجه می‌رسند. 
وی خاطر نشان کرد: رویداد تانا ویژه تمام استان‌ها است و استان قزوین اولین برگزار کننده این طرح به شمار ثی رود که ممکن است از این پس آن را به صورت فصلی و یا دو بار در سال برگزار کند.
احمدی تصریح کرد: شبکه نوآوری هربار بین بازیگران مختلف، فناوران و نوآوران، دانشگاه‌ها و دستگاه برگزار می‌شود تا تمام مسائل شناسایی و بررسی شده و در راستا حل آن‌ها نظرات منعقد شود.
وی یاد آور شد: صاحبان ایده از همه استان‌ها در زمینه‌های کشاورزی، محیط‌زیست، گردشگری، صنایع و غیره می‌توانند نیاز و راه‌حل مورد نظر خود را ارائه دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha