۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84927871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح الگوی کشت باید با تمام توان در کشور به ثمربرسد

کرج - ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از خاک گفت: امسال برای اولین بار در کشور طرح الگوی کشت طراحی ، تدوین و اجرایی شده که برای تحقق بهتر و ثمر نشستن آن بایدتمام توان و تلاش را به کار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فریبرز عباسی روز یکشنبه در نشست کارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی کود که در محمدشهر کرج  برگزار شد، افزود: اقدامات موثری در زمینه رتبه بندی آزمایشگاه ها انجام شده و امسال برای اولین بار الگوی کشت در وزارت جهاد کشاورزی نیز تدوین و ابلاغ شده است که برای اجرای بهتر الگوی کشت و ارتقای بهره وری باید تلاش های بسیاری داشت .

وی بیان داشت : تاکنون اهمیت خاک  در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و از سه سال پیش که قانون حفاظت از خاک تصویب و ابلاغ شد معاونت  مربوطه نیز آغاز به کار کرد و باید به این نکته توجه داشت که آب و خاک ۲ مولفه اصلی دربهره وری تولید هستند.

عباسی با اشاره به فعالیت موفق برخی از تعاونی های تولید روستایی بیان داشت: برخی  از استان ها چند سالی است که کود شیمیایی مصرف نمی کنند و کود حیوانی را مورد استفاده قرار می دهند.

وی خطاب به حاضران درکارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی کود گفت:  باید نسخه های خوب و کاربردی برای خاک و آب  نوشت و بسترها برای اعتماد هرچه بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی فراهم شود.

عباسی یاد آورشد: درکنار نسخه نویسی باید کار آموزش و ترویج استفاده از کودهای حیوانی و حفاظت از خاک را جدی بگیریم و با توجه به اینکه وارد دومین سال خشکسالی در کشور شده ایم اقدامات موثر در این زمینه داشت .

وی گفت: قانون حفاظت از آب ابلاغ  و آیین نامه اجرایی آن تدوین شده که در کمیسیون های زیربنایی هیات دولت  درمرحله نهایی است که این آیین نامه رهگشای بسیاری از دغدغه ها در حوزه کشاورزی خواهد بود. 

وی ادامه داد: بحث کود دهی مناسب برای سلامت جامعه مهم است ؛چند نمونه موفق در راستای این کارگاه در کشور وجود دارد که باید اقدامات موثر دراین زمینه افزایش یابد.

در کارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی کود راه های توسعه کشت و بالا بردن کیفت تولید محصولات کشاورزی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha