۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84927821
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از ۸۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های نمین

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت: در هفت ماه امسال۸۱ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در راه‌های ارتباطی این شهرستان شناسایی، توقیف و قلع و قمع شد.

به گزارش ایرنا، مهدی آزاد روز یکشنبه در بازدید از جاده‌های شهرستان نمین افزود: همچنین در این مدت با هماهنگی دستگاه قضایی ۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز در حریم راه ها جمع آوری  و نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم اقدام شده است.

وی با تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضایی اظهار کرد: گشت‌های راهداری بطور مرتب در جاده‌ها حضور فعال دارند و در هفت ماه سال جاری ۳۲۵ بار با جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها و تخلفات احتمالی و گشت های راهداری ماموریت انجام داده اند.

آزاد راه و حریم آن را سرمایه ارزشمند ملی دانست و بیان کرد: راهداران برای حفاظت و صیانت از این مهم با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند. 

وی با اشاره به آماده باش اکیپ‌های زمستانی اضافه کرد: راهداری شهرستان نمین در مجموع نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد که از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ کیلومتر راه آسفالت روستایی، ۳۴ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین از فعالیت ۲۴ شرکت حمل و نقل در شهرستان نمین خبر داد و گفت: در هفت ماه امسال با صدور ۲۷ هزار و ۸۳۶ برگ بارنامه بیش از ۶۷۷ هزار تن کالا از این شهرستان جابجا و به دیگر نقاط حمل شده است.

آزاد صیانت از راه‌ و حریم آن را از دیگر اولویت های راهداری برشمرد و ادامه داد: امسال با هدف ارتقای ایمنی راه‌ها بیش از هزار تن آسفالت سرد و گرم برای لکه‌گیری محورهای مواصلاتی شهرستان نمین و بیش از ۱۰۰ تن آسفالت رگلاژی نیز برای تکمیل پل زیر گذر (ورودی جدید نمین) استفاده شده است.

وی افزود: همچنین در هفت ماه سالجاری پنج هزار و ۶۱۳ مسافر توسط ۲ شرکت مسافربری از شهرستان جابجا شده است.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل در مسیر جاده ارتباطی اردبیل - آستارا واقع است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ شهرستان، ۳۰ بخش، ۷۳ دهستان، ۲۹ شهر و در مجموع هزار و ۸۶۳ روستا و آبادی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha