۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84927670
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان سمنان ۹۳درصد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان ۹۳ درصد کاهش یافت.

جعفر مرادی حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: همراهی و مشارکت مردمی در حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی عامل اصلی کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های استان سمنان است.

وی ادامه داد: استان سمنان از لحاظ وسعت تحت مدیریت اداره‌کل منابع طبیعی جزو پنجمین استان پهناور کشور است که حفاظت از این وسعت با همراهی مردم به نحو مطلوب انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی نشان می‌دهد رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: رسانه نقش مهم در آگاه سازی و فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه برای حفظ عرصه های منابع طبیعی دارد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha