۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 84927620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهرابی: پاراتکواندو می‌خواهد عصای دست ورزش ایران باشد

تهران- ایرنا- رئیس انجمن پاراتکواندو گفت: می‌خواهیم با هدف گذاری و برنامه‌ریزی، عصای دست ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک باشیم.

جمشید سهرابی که به تازگی ریاست انجمن پاراتکواندو را عهده‌دار شده است در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: پاراتکواندو در هانگژو اولین حضور خود در بازی‌های پاراآسیایی را تجربه می‌کند و در نظر داریم با کمک کادر فنی و کارشناسان امر، برای کسب بهترین نتیجه در این رویداد مهم تلاش کنیم.

رئیس جدید انجمن پاراتکواندو گفت: تقویم سال ۲۰۲۳ از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده که رقابت‌های متعددی از جمله قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا در بیروت و دو مرحله از رقابتهای گرندپری در آن گنجاده شده است. پس از آن بازی‌های پاراآسیایی است. همه این رویدادها برای کسب امتیاز ورودی پارالمپیک ۲۰۲۴ اهمیت فوق العاده‌ای دارد. در نظر داریم گام به گام به سوی پاریس حرکت کنیم. از همین رو قدم اول را موفقیت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو قرار داده‌ایم.

وی افزود: هانگژو میدان مهمی برای ورزش کشور است. تکواندو همیشه در این بازی‌ها با مدال‌های متعدد خود نقش مهمی در ارتقا جایگاه کاروان ورزشی کشور داشته است. پاراتکواندو نیز باید همین نقش را در بازی‌های پاراآسیایی ایفا کند. این امر مستلزم همدلی و همفکری خانواده بزرگ تکواندو است که خدا را شکر این روزها شاهد وفاق خوبی در این رشته المپیکی هستیم.

داور و مربی بین المللی تکواندو با بیان اینکه حضور در مسابقات قهرمانی قاره‌های دیگر را نیز مد نظر داریم، افزود: با توجه به اینکه نمایندگان کشورمان با کسب مدال در این دست مسابقات ۵۰ درصد امتیاز کل را طبق قانون دریافت می‌کنند، این رقاب‌تها را مد نظر قرار داده‌ایم که در صورت صلاحدید کادر فنی و موافقت فدراسیون، ملی‌پوشان را اعزام خواهیم کرد.

رئیس پیشین هیئت تکواندو استان تهران ادامه داد: تکواندو با مدیریت هادی ساعی روزهای خوبی را سپری می‌کند. معتقدم این رشته در حال پوست اندازی است و ثمره کارهای زیربنایی که اکنون در فدراسیون جریان دارد، سال‌های آتی نمایان خواهد شد. رقابت‌های انتخابی تیم ملی را از نزدیک شاهد بودم. جوانان با آتیه جسور و با انگیزه مبارزه کرده و خود را ترکیب اصلی تیم ملی تحمیل کردند. آینده تیم ملی با این جوانانی که در این شرایط زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرین می‌کنند، روشن خواهد بود.

سهرابی در پایان گفت: از اعتماد رئیس جوان فدراسیون تشکر می‌کنم، می‌توانیم با حمایت‌های کمیته فنی و کمک مربیان توانمندی که در اختیار داریم، گام‌های بزرگی در مسیر موفقیت پاراتکواندو برداریم. امیدوارم با پتانسیل بالایی که در این بخش وجود دارد به این مهم دست پیدا کنیم

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha