۷۰ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا در شهرستان شازند کودکان زیر پنج سال هستند

اراک - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به آنفلوآنزا در شهرستان شازند کودکان زیر ۵ سال هستند.

دکتر «مرتضی واعظ» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای اخیر شاهد گسترش موارد مراجعه به مراکز درمانی با علایم ابتلا به بیماری های تنفسی هستیم، که بیشترین موارد شیوع را می‌توان بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد.

وی افزایش پایبندی به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در فصل سرما، بالا بودن موارد مراجعه به مراکز درمانی با علایم تنفسی را به منزله زنگ هشداری دانست که باید جدی گرفته شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند اظهار داشت: انتظار می رود شهروندان در صورت مشاهده علایمی نظیر تب، بدن درد، گلودرد و علایم تنفسی، ابتدا به مراکز منتخب مراجعه بیماران عفونت حاد تنفسی در سطح شهرستان مراجعه کنند.

دکتر واعظ، رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از انتقال بیماری به خانواده و اطرافیان در صورت بروز علایم را از دیگر راهکار حفاظت از سلامت عمومی عنوان کرد و گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کنار دریافت واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر، به ویژه افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان زیر پنج سال، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و افراد دارای نقص سیستم ایمنی در شرایط کنونی و تکمیل دُزهای واکسن کرونا با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید۱۹ باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی گفت: همچنین از خانواده‌ها درخواست می‌شود تا فرزندان خود را نسبت به راهکارهای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شست و شوی منظم دست ها آگاه سازند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند بیان کرد: آنتی بیوتیک ها، تاثیری در درمان آنفلوآنزا ندارند و پرهیز از مصرف خودسرانه دارو در صورت بروز علایم بیماری امری ضروری است و  استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک‌ها، میزان مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری‌ها را افزایش می‌دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha