تکمیل شهرک گلخانه‌ای فدک باشت به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل شهرک گلخانه‌ای فدک شهرستان باشت به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش ایرنا، علی معتمدی پور روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های کشاورزی باشت اظهار داشت : تاکنون برای احداث  شهرک گلخانه‌ای فدک سرآبیز باشت، ۴۰میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت ها هزینه شده است.

وی افزود: در شهرک گلخانه ای فدک سرآبیز باشت با ۳۴هکتار مساحت ، ۴۳ واحد گلخانه‌ای ساخته می شود.

معتمدی پور گفت: افراد متقاضی احداث واحدهای گلخانه ایی در این شهرک برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شهرک گلخانه ای فدک باشت تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

زیرساخت های شهرک گلخانه ای باشت بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مجتمع گلخانه ای بزرگ با هدف ایجاد ۱۹۰ فرصت شغلی ایجاد احداث می شود. شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

به گفته مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ،هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت های پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان هزینه شده است.

صمد منصوری تصریح کرد:  آب،برق،جاده و سایر زیرساخت های مورد نیاز این مجتمع های گلخانه ای در حال اجراست.  

وی ادامه داد:  این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی با ۱۹ هکتار است.

 تمام این گلخانه ها در سطح استان  مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که تاکنون ۴۴ هکتار از این مجتمع های گلخانه ای به متقاضیان واگذار شده است.

منصوری افزود: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.

وی ابراز کرد:  در واگذاری این واحدهای تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیل بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه است.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی دوچندان شده است.

منصوری اظهار داشت: انتقال کشت سبزی و صیفی جات از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های  وزارت جهاد کشاورزی با هدف استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح  است.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha