بنیاد برکت به کدام دانش بنیان‌ها در هرمزگان تسهیلات می‌دهد؟

بندرعباس - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری هرمزگان با یادآوری انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد برکت برای اختصاص یکهزار میلیارد ریال درحمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌نهاد این استان،‌ گفت: اکنون حدود ۷۰ شرکت مستقر در این پارک می‌توانند برای استفاده از تسهیلات درخواست بدهند.

علیرضا نصیری روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: منتظر دریافت فرآیند نحوه پرداخت این تسهیلات با نرخ سود چهار درصدی هستیم و پس از انجام این مرحله شرکت‌هایی که خواهان دریافت این وجه باشند را نام نویسی و به بنیاد برکت معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تفاهم نامه منعقد شده با بنیاد برکت ۲ ساله است و متقاضیان پس از دریافت تسهیلات بایستی در مدت سه سال نسبت به بازپرداخت وام دریافت شده اقدام کنند.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه نگرش در کسب و کارها اقتصادی است، اضافه کرد: بر اساس همین نگرشی که در کسب و کارها وجود دارد فعالان اقتصادی معتقدند کسب و کاری که در مدت سه سال نتواند هزینه انجام شده را برگرداند غیر اقتصادی است و بر همین مبنا هم دوره بازپرداخت تسهیلات ذکر شده سه ساله در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بین تعریف دانش بنیان و دانش نهاد تفاوتی از نظر تعریف و سطح فناوری وجود دارد، براساس تعریفی که از شرکت دانش بنیان شده است،‌ شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالاها و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان تشکیل شده است.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان کرد: اما دانش‌نهاد ضمن داشتن چنین مولفه‌هایی از نظر سطح فناوری پیچیدگی کمتری از شرکت‌های دانش بنیان دارد، به عبارت ساده‌تر محصول دانش بنیان دارای سطح پیچیدگی بالاتری نسبت به محصول دانش نهاد است که این به فناوری بکار رفته در تولید محصول باز می‌گردد.

نصیری گفت: تلاش داریم شرکت‌های دانش بنیان و دانش نهاد مستقر در قشم و همچنین شرکت‌های مستقر در مراکز رشد دانشگاه‌ها هم بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها