۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84927340
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تکمیل نمایشگاه بین‌المللی همدان؛ دروازه جهانی به رونق صنعت

همدان- ایرنا- کارشناسان بر این باورند که تکمیل زیرساخت‌های نمایشگاه بین المللی همدان دروازه جهانی را برای رونق اقتصادی به ویژه در حوزه صنعت دیار هگمتانه ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا نمایشگاه بین المللی همدان به عنوان بزرگترین سایت غرب کشور در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار جانمایی شده اما همچنان تا استانداردهای بین المللی فاصله دارد.

تکمیل این سایت نه تنها شبکه‌ اقتصادی بزرگ از تولیدات داخلی کشور را در کنار هم شکل می‌دهد بلکه فصل جدیدی برای حضور تولیدکنندگان کشورهای مختلف جهان را مهیا خواهد ساخت تا فرصتی طلایی را برای تبادل همکاری و جذب سرمایه فراهم کند.

از آنجا که رویکرد مسئولان اجرایی استان همدان توسعه زیرساخت‌های لازم و تدوین برنامه جامع رونق اقتصادی استان به واسطه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این سایت است، از این رو فراهم‌سازی استانداردهای بین المللی در آن می‌تواند دریچه‌ای برای جهانی شدن در حوزه اقتصاد استان باشد.

کارشناسان اقتصادی استان همدان معتقدند که راهبردهای توسعه اقتصادی این استان در قالب توسعه محصول و بازاریابی، نیروی انسانی، کسب‌وکارهای اقتصادی، تاسیسات و خدمات، زیرساخت‌ها، مدیریت، سرمایه‌گذاری و توسعه آمایشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و کمک‌های بین‌المللی از مزیت‌های مهم در شکل گیری نمایشگاه "بین المللی" در همدان است.

موضوعی که هنوز با تحقق اهداف تعریف شده فاصله زیادی دارد و اگرچه فضای استقرار غرفه‌ها در آن توسعه یافته اما همچنان مسیر گذشته را در سرفصل‌های نمایشگاهی طی می‌کند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان در این باره گفت: این نمایشگاه به عنوان ویترین صنعت استان می‌تواند توانمندی‌ها و پتانسیل‌های قوی اقتصاد استان را در سطح منطقه‌ای، ملی و حتی بین المللی بازتاب دهد.

«محمد بداغی» افزود: بروز و ظهور نوآوری‌های تخصصی هر استان از طریق برپایی نمایشگاه‌ها نمایان می‌شود و معتقدیم صنعت و نمایشگاه مکمل یکدیگر به شمار می‌روند و نمونه تاثیرگذاری آن را در صنایع کشاورزی و تجهیزات کشاورزی استان در سطح کشور مشاهده کردیم.

نگاه حمایتی مسئولان راهگشای اهداف نمایشگاه

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان نگاه حمایتی مسئولان اجرایی استان به ویژه استاندار همدان را راهگشای اهداف مهم نمایشگاه و پوست‌اندازی گسترده در ساختار آن عنوان کرد.

بداغی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تمامی نمایشگاه‌های ایجاد شده، مسئولان حضوری پر رنگ دارند  و ضمن اطلاع از دغدغه تولیدکنندگان، معایب و دغدغه‌های موجود درفضای نمایشگاهی را نیز مشاهده می‌کنند.

وی اضافه کرد: استقرار نمایشگاه در ورودی شهر به عنوان پیشانی اقتصادی همدان به شمار می‌رود و نیاز است که فضای موجود در خور نام نمایشگاه بین المللی ایجاد شود.

بداغی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی زمینه حضور تولیدکنندگان مختلف و نمونه کشور را به همدان فراهم می‌کند، گفت: حضور مهمانان نمایشگاه به خصوص در نیمه دوم سال می‌تواند به رونق گردشگری و اقتصادی نیز کمک شایانی کند.

تکمیل نمایشگاه بین‌المللی همدان؛ دروازه جهانی به سوی رونق صنعت

تخصصی شدن نمایشگاه دروازه تبدیل به استانداردهای بین المللی

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان با تاکید بر اینکه بخش عمده برگزاری برنامه‌های نمایشگاه باید تخصصی باشد، گفت: نمایشگاه همدان در ۲ بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که البته نگاه ما بیشتر تخصصی است.

وی افزود: در نمایشگاه تخصصی فروش جزئی اتفاق نمی‌افتد و بیشتر به صورت عمده و قراردادهای کلان بین غرفه دار و بازدیدکننده خاص است، در واقع متقاضی با عقد قراردادهای بزرگ نسبت به خرید تولیدات عرضه شده اقدام می‌کند.

بداغی بیان کرد: بنابراین برای تبدیل به استانداردهای بین المللی باید نگاه تخصصی به عنوان‌های نمایشگاه‌ها داشته باشیم هر چند ایجاد زیرساخت‌ها نیز لازمه آن است، یعنی از معبر نمایشگاه تخصصی به بین المللی برسیم.

وی اظهار داشت: وقتی نمایشگاه‌های تخصصی را با کیفیت بالا در کشور برگزار کنیم، کشورهای خارجی نیز ظرفیت‌های موجود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وقتی نمایشگاه‌های تخصصی را با کیفیت بالا در کشور برگزار کنیم، کشورهای خارجی نیز ظرفیت‌های موجود را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: با فراهم‌سازی زیرساخت لازم از جمله تجهیزات و امکانات، اسکان مناسب و خدمات دهی مطلوب می‌توانیم از سازمان توسعه تجارت کشور مجوز بگیریم در غیر اینصورت راه‌اندازی نمایشگاه بین المللی خودزنی محسوب می‌شود.

بداغی شروع رویکرد بین المللی نمایشگاه همدان را مشارکت با کشور عراق دانست و گفت: قصد داریم با همراهی شورای اسلامی شهر همدان با مشارکت برخی استان‌های کشور این همکاری را داشته باشیم.

وی افزود: توانایی و زمینه لازم برای ایجاد نمایشگاه از تولیدات کارخانجات و صنایع بزرگ همدان در کشور عراق را داریم.

نمایشگاه تخصصی عینک برای نخستین بار در کشور

 وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی عینک برای نخستین بار در کشور گفت: این نمایشگاه بازتاب گسترده‌ای داشت و فقط افرادی می‌توانستند به این نمایشگاه مراجعه کنند که مدنظر غرفه داران بودند و اغلب فروشگاه‌های عرضه عینک و متخصصان بخش چشم بودند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان خاطرنشان کرد: نظیر این نمایشگاه در هیچ کجای کشور برگزار نشد ضمن اینکه نمایشگاه صنعت کافی شاپ نیز داشتیم که جزو ایده‌های نوین در برگزاری عنوان‌های نمایشگاهی در کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال نمایشگاه‌های نوین در کشور هستیم تا بتوانیم رونق کسب و کارهای مختلف را فراهم کنیم یادآور شد: برگزاری نمایشگاه تخصصی عینک بازخورد بسیار خوبی داشت و رضایت تمامی غرفه داران به ویژه در عقد قراردادهای فروش را به دنبال داشت.

جای خالی تقویم نمایشگاهی در سبد برنامه ریزی خانواده‌ها

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان با تاکید بر آگاه‌سازی مردم از تقویم نمایشگاهی گفت: جای خالی تقویم نمایشگاهی در سبد برنامه ریزی خانواده‌ها احساس می‌شود و از رسانه‌ها می‌خواهم در این بخش به ما کمک کنند چراکه مردم این حق را دارند که از زمانبندی عنوان‌های نمایشگاهی در طول سال اطلاع یابند و بتوانند برنامه ریزی لازم را برای بازدید داشته باشند.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا زمینه های حمل و نقل عمومی در مسیر مرکز شهر تا نمایشگاه را فراهم کنیم و با هماهنگی‌های لازم اتوبوس‌های مسیر همدان به جورقان، دسترسی مردم را هموار می‌کند.

بداغی بیان کرد: دسترسی مردم به نمایشگاه بسیار مهم است و باید این مساله را حل و فصل کنیم و براین اساس رایزنی‌های خوبی با شهرداری برای ایجاد ایستگاه اختصاصی رفت وبرگشت داشته‌ایم، اما پروسه زمانبر است چرا که پلیس راهور نیز باید نظر خود را اعمال کند اما تا تصویب این طرح، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی از سوی شهرداری به این مسیر اختصاص یافته‌اند.

وی استقبال مردم از نمایشگاه‌های عمومی را مطلوب دانست و گفت: در برگزاری نمایشگاه‌ها با رویکرد مردم همواره دغدغه اصناف در تاثیرگذاری منفی بر درآمد آن‌ها را مدنظر قرار داده‌ایم و در این خصوص هماهنگی خوبی با اداره صنعت، معدن، تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی داریم.

رتبه دوازدهم فضای نمایشگاهی کشور

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان با اشاره به رتبه دوازدهمی همدان در فضای نمایشگاهی کشور گفت: در بخش فضای نمایشگاهی رتبه ۱۲ کشور را در اختیار داریم و اگر چهار مرحله بعدی را تکمیل کنیم، همدان جزو پنج استان نخست کشور خواهیم شد.

وی تاکید کرد: همه ارکان دولتی و اقتصادی باید در تکمیل این نمایشگاه به ما کمک کند و معتقدیم اصناف و خوشه‌های صنعتی استان شایسته برخورداری از یک سایت نمایشگاهی مجهز و مدرن هستند.

بداغی یادآور شد: چشم‌انداز ما تبدیل شدن به قطب صنعت نمایشگاهی غرب کشور است و می‌خواهیم در صف رقابت با نمایشگاه‌های برتر کشور قرار بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha