۸ آبان ۱۴۰۱، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84927198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق بیش از ۵۰ درصدی احیای صنایع راکد در شهرک‌های صنعتی قزوین

قزوین- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: برنامه احیای صنایع راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد محقق شده است.

رضا صفاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: برای احیای ۵۴ واحد تولیدی راکد و تعطیل در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین طی سال جاری برنامه ریزی شده بود که با حمایت های انجام شده شاهد احیا و بازگشت به تولید ۲۸ واحد بوده ایم و تا پایان سال جاری نیز امیدواریم با کمک دستگاه های مربوط و همکاری بانک ها به هدفگذاری انجام شده دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: امسال در مجموع ۴۱ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان احیا و یا تقویت شدند.

این مسوول همچنین توضیح داد: علاوه بر واحدهای تولیدی احیا شده در این مدت، ۱۳ واحد تولیدی نیز با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد مشغول فعالیت بودند که امسال با افزایش ظرفیت شاهد رشد تولید و اشتغال در آنها بوده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه کمی بیش از ۱۰ درصد واحدهای تولیدی بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان راکد هستند،افزود: از همه ظرفیت ها برای احیا و بازگشت این واحدها به چرخه تولید استفاده خواهیم کرد.

احداث ۲ شهرک فناوری در قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: براساس مصوبه هیات وزیران و همچنین مصوبه سفر رئیس جمهور به قزوین ۲ شهرک فناوری در استان احداث می شود.

وی اظهار داشت: این ۲ شهرک از سوی شرکت شهرک های صنعتی قزوین و به منظور استقرار شرکت های دانش بنیان مرتبط با صنعت احداث خواهند شد.

این مسوول با بیان اینکه پیش بینی می شود پس از تملک زمین و طراحی ساخت از سال آینده عملیات اجرایی یکی از این شهرک ها آغاز شود، گفت: برای ساخت نخستین شهرک فناوری قزوین در حال تملک ۱۷ تا ۲۰ هکتار زمین در اراضی دولتی معروف به شمال اتوبان هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در نظر داریم تا شهرک فناوری دوم را به شکل تخصصی احداث کنیم و آن را به صنایع پلیمری اختصاص دهیم.

این مسوول اظهار داشت: برای احداث زیرساخت های شهرک انرژی در استان قزوین نیز پیگیر هستیم و امیدواریم امسال شاهد کلید خوردن آماده سازی این شهرک باشیم که اجرای آن قزوین را به قطب سرمایه گذاری های حوزه انرژی های نو تبدیل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha