۲ هزار برنامه فرهنگی هفته بسیج دانش آموزی در استان مرکزی برگزار می شود

اراک - ایرنا - مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: برگزاری ۲ هزار برنامه فرهنگی با شعار " ایران قوی" در هفته بسیج دانش آموزی این استان هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار «مجید غلامی» روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز اراک و بزرگداشت شهدای دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ افزود: در راستای گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی با محوریت جهاد تبیین، معرفی شهدا، نوجوان ایرانی و استکبار ستیزی در استان مرکزی پیش بینی شده‌ است.

وی شعار هفته بسیج دانش آموزی امسال را ایران قوی عنوان کرد و ادامه داد: پویش ایران قوی با محتوای پرداخت به مفهوم وطن، ولایت، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و شهدای دانش آموزی از جمله مهمترین برنامه های این هفته به شمار می رود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: پویش دنیای بدون تاریکی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در این استان است.

سرهنگ غلامی خاطر نشان کرد: بسیج دانش آموزی یک مجموعه ارزشی و انسان ساز بوده و در راستای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: حادثه تلخ و اندوه بار در حرم مطهر شاهچراغ با به شهادت رساندن و مجروحیت چند تن از هموطنان بار دیگر قلوب مسلمانان و به خصوص دانش آموزان را به درد آورد و دانش آموزان استان مرکزی یکپارچه این هتک حرمت و جنایت بزرگ را به شدت محکوم می کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان مرکزی، الگوی بسیج دانش آموزی را شهدای دانش آموز دانست و گفت: وجه مشترک شهدای دانش آموز، استکبار ستیزی، عزت طلبی و اقتدار آفرینی برای ایران بوده و امروز باید این شاخصه ها  در بین نوجوانان نهادینه شود.

سرهنگ غلامی خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز با تاسی به مکتب شهیدان فهمیده و حاج قاسم سلیمانی، عزم و انگیزه کافی برای پیشرفت کشور و رسیدن ایران به قله های بلند دارند و به فضل الهی تحقق ایران قوی با دست توانای دانش آموزان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نسل تمدن ساز و هسته اصلی امیدآفرین جامعه هستند ، گفت: امروز باید مولفه هایی چون معنویت، ولایتمداری، دشمن شناسی، ایثار و ازخودگذشتگی، بصیرت و جهاد علمی در بین این نسل تقویت شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha