۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84926999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت شهرستان باوی

اهواز- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان تحت حمایت این نهاد در راستای ترویج ازدواج آسان، گفت: ۴۵ سری جهیزیه بین خانواده های تحت حمایت و نوعروسان نیازمند شهرستان باوی توزیع شد.

به گزارش ایرنا جمال شیبه روز شنبه در مراسم توزیع این تعداد سری جهیزیه با اشاره به اینکه ازدواج آسان و کم هزینه یکی از اهداف مهم این نهاد حمایتی است بیان کرد: بر همین اساس ارائه خدمت تخصصی در قالب اهداء جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان تحت حمایت، از اقدامات و برنامه های مهم کمیته امداد استان است.

شیبه با اشاره به اینکه کمک‌هزینه‌ها در قالب تأمین جهیزیه دختران موردحمایت، هدیه ازدواج پسران مددجو و همچنین کمک به ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت پرداخت می‌شود، گفت: لوازم ضروری زندگی کالای اصلی جهیزیه شامل یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی، تلویزیون و ماشین لباسشویی است که تمامی این لوازم از تولیدات داخلی هستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان هزینه تهیه هر سری جهیزیه شامل لوازم ضروری زندگی را به طور میانگین ۴۰۰ میلیون میلیون ریال برآورد کرد و افزود: اعتبار تهیه جهیزیه از محل  مساعدت‌های نوع‌دوستانه خیران همچون صدقه و زکات، مراکز نیکوکاری اعتبارات امدادی تأمین‌شده است.

شیبه با بیان اینکه زوج های جوان در کنار بهره مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره های آموزش این نهاد نیز بهره‌مند می شوند، گفت: آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده از جمله مواردی است که زوج های از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

زمینه مشارکت مردم خیراندیش در تامین جهیزیه و کمک به امر ازدواج نیازمندان فراهم است و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه و یا تماس با دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان کمک های نقدی و غیرنقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

مقرر شده تا پایان امسال ۶هزار سری جهیزیه در بین نوعروسان زیر موشک این نهاد حمایتی توزیع شود که در ماه گذشته یک هزار سری از این میزان اهدا شد.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha