هیچ کدام از احزاب رژیم صهیونیستی اکثریت آراء را کسب نمی‌کند

تهران- ایرنا- نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی است، تعداد کرسی‌های حزب حاکم در انتخابات آتی ۵۶ و ائتلاف مخالف ۶۰ کرسی خواهد بود که نشان می دهد بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از برگزاری پنج انتخابات در چهار سال گذشته پا برجاست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این مطلب افزود: نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «میدگام» و «آی‌پنل» حاکی از کاهش کرسی های بنیامین نتانیاهو رهبر ائتلاف مخالفان و بنی گانتس وزیر دفاع (جنگ) و افزایش کرسی های یائیر لاپید رهبر حزب حاکم است.

این نظرسنجی و نظرسنجی های دیگر مثل نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون نشان دادند که هیچ کدام از این ائتلاف ها، کرسی کافی برای تشکیل یک ائتلاف قدرتمند جهت تشکیل کابینه را ندارد.

براساس این نظرسنجی، ائتلاف طرفدار نتانیاهو ۶۰ کرسی یعنی یک کرسی کمتر از تعداد لازم برای تشکیل کابینه و ائتلاف حاکم به رهبری لاپید ۵۶ کرسی و حزب «حداش-تعال» متعلق به فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی نیز چهار کرسی را به دست خواهد آورد.

حزب لیکود ۳۱ کرسی که یک کرسی کمتر از نظرسنجی قبلی است به دست می آورد و بعد از آن حزب «یش‌عتید» با ۲۵ کرسی، بزرگترین حزب کنیست خواهد بود که یک کرسی بیشتر از قبل به دست آورده است. حزب «صهیونیست مذهبی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر» با ۱۴ کرسی سومین ائتلاف بزرگ خواهد بود که یک کرسی از کرسی های لیکود را از آن خود کرده است.

حزب «وحدت ملی» به رهبری بنی گانتس ۱۱ کرسی به دست خواهد آورد که ۲ کرسی کمتر از قبل است. حزب «شاس» هشت کرسی، حزب «اتحاد یهودیت توراتی» هفت کرسی، «اسرائیل، خانه ما» ۶ کرسی، حزب «کارگر» پنج کرسی، «مرتس» ۵ کرسی و «رعم» و «حداش-تعال» چهار کرسی را کسب کردند.

احزاب «بلد» و «خانه یهود» به رهبری «آیلت شاکد» نتوانستند آرای لازم برای کسب کرسی را به دست آورند.

افراد شرکت کننده در نظرسنجی درباره قابل اعتماد بودن نتانیاهو و لاپید نیز مورد سئوال قرار گرفتند. تنها ۴۲ درصد از افراد لاپید را قابل اعتماد اعلام کردند و ۳۷ درصد نتانیاهو را قابل اعتماد دانستند.

۴۶ درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی نتانیاهو را برای پست نخست وزیری مناسب تر دانستند در حالی که ۳۲ درصد لاپید و فقط ۲۶ درصد گانتس را مناسب عنوان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha