پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال تسهیلات نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون سه هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال تسهیلات بانکی توسط چند بانک در استان به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده که بیشترین سهم از پرداختی‌ها مربوط به بانک مسکن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس یوسف زاده روز شنبه در نشستی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن و روند اجرایی آن در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: پرداخت تسهیلات از سوی برخی بانکها با تاخیر انجام شد زیرا اظهار می کردند که هنوز از تهران به آنها ابلاغ نشده است اما بعد از برگزاری شورای مسکن و تاکید استاندار، پرداخت تسهیلات از شهریور ماه سرعت گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سهم این استان از طرح ملی نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد طی یک برنامه چهار ساله است که سهم آن نسبت به کشور ۱۰ درصد می باشد، از این تعداد تامین زمین ۲۳۰ هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهادهای مختلف، ۱۰۰ هزار واحد در بخش روستایی و ۷۰ هزار واحد از محل خود مالکی و بازآفرینی انجام می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون تعداد متقاضیان حایز شرایط شرکت در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ نفر است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۲۷ نفر در مشهد و حومه، ۹۶ هزار و ۱۸۸ نفر در شهرهای جدید، ۶۹ هزار و ۱۴ نفر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۸۵ هزار و ۴۲۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: برنامه الگوی ساخت و آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان اجرای یکهزار و ۷۲۳ پروژه با برخورداری از ۱۲۵ هزار و ۴۳۹ واحد است.

یوسف زاده ادامه داد: خانه های طرح نهضت ملی مسکن در قالب انبوه سازی یا گروه ساخت به صورت ویلایی یا آپارتمانی ساخته خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی حدود ۹۰ شهر بزرگ و کوچک دارد که مشکلات مربوط به تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۷۰ شهر حل شده است.

وی اظهار داشت: در شهر مشهد نیز طی تفاهمی که با آستان قدس رضوی انجام گرفت، ۲۴۰ هزار مترمربع زمین در منطقه سیدی مشهد تامین زمین شد که طی پنج سال به صورت واحدهای آپارتمانی سه تا ۶ طبقه ساخته می شود.

حضور سه روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مشهد از پنجم تا هفتم آبانماه انجام شد که در این مدت اعضای کمیسیون عمران با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد، انبوه سازان و دست اندرکاران حوزه نهضت ملی مسکن و حوزه حمل و نقل استان خراسان رضوی نشست هایی را برگزار کردند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha