پرچم سبز حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به اهتزاز درآمد

شهرری - ایرنا - همزمان با فرارسیدن ایام گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مراسم اهتزار پرچم سبز گنبد بارگاه نورانی آن حضرت، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  این مراسم باشکوه عصر شنبه هفت آبان همزمان با شب میلاد حضرت سیدالکریم(ع) در صحن امام حسن(ع)  با حضور مردم مومن و ولایت مدار ری و زائران و تلاوت آیات کلام الله مجید توسط قاری ممتاز مجتبی محمد بیگی آغاز شد.  

همچنین در ادامه این مراسم با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و قرائت زیارتنامه حاج مهدی قربانعلی و مداحی حاج علی مهدوی نژاد پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم(ع) پرچم سبز برافراشته شد.

لازم به ذکر است مراسم تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چندین بار در طول سال انجام می شود که به صورت رسمی چهار بار در آغاز ماه محرم، ایام فاطمیه، شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) و وفات حضرت سیدالکریم (ع) پرچم تعویض و بیرق سیاه و در ایام ولادت سیدالکریم پرچم سبز برافراشته می شود.

به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مصادف با چهارم ربیع الثانی و هشتم آبان، ۷۰ برنامه برای بزرگداشت مقام این امامزاده گرانقدر و راوی حدیث برگزار می‌شود.

چهارم ربیع الثانی سالروز میلاد سیدالکریم (ع) و  مصادف با یکشنبه ۸ آبان است که از سه روز قبل و سه روز بعد مراسم هایی در قالب هفته میلاد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha