۴۷۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در سراوان تولید می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه‌داران این شهرستان سالانه بیش‌از چهار هزار و ۷۰۰ تن محصول تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

حمیدرضا کبدانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به قرار داشتن سراوان در منطقه خشک و کمبود سالانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه‌ها و سایر روش‌های نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی در اولویت این نهاد قرار گرفته بطوری که امسال با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی چهار هکتار گلخانه جدید در شهرستان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از گلخانه‌های جدید در این شهرستان سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای این منطقه به ۲۶ هکتار افزایش یافت.
مدیر جهادکشاورزی سراوان عمده محصولات گلخانه‌ای این شهرستان را خیار،گوجه فرنگی، فلفل و کدو عنوان کرد و افزود:حدود چهار هکتار گلخانه جدید نیز با پیشرفت فیزیکی بیش‌از ۵۰ درصد در این شهرستان در دست ساخت است که امید می‌رود بزودی با بهره‌برداری از آنها بخش قابل توجهی از نیاز شهرستان و برخی دیگر نقاط استان در تمامی فصول سال تامین شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha