۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 84926582
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روستاهای قرچک صاحب مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه می‌شوند

قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: به منظور توسعه ارائه خدمات به معلولان ساکن در مناطق روستایی، مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در تمام روستاهای شهرستان قرچک ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قیصرپناه روز شنبه در جلسه مشترک با مسئولان بهزیستی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی قرچک اظهار داشت: اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه (Community Based Rehabilitation) در مناطق روستایی و محروم شهرستان قرچک با هدف شناسایی افراد معلول ساکن در این مناطق، ارائه خدمات ویژه توان‌بخشی و تامین وسایل مورد نیاز این افراد ارائه می‌شود تا از تردد آن‌ها به مناطق شهری جلوگیری شود.
وی افزود: همانطور که توسعه مناطق روستایی در حوزه زیرساخت در دستور کار دولت قرار دارد و این مهم با جدیت دنبال می‌شود، توسعه خدمات توان‌بخشی در سطح محلی و ایجاد فرصت‌های برابر برای افراد دارای نانوانی از طریق مشارکت افراد، خانواده معلولان، جوامع محلی، معتمدین و سازمان بهزیستی نیز در دستور کار قرار دارد از این رو، این مراکز در تمام روستاهای شهرستان قرچک راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: مراکز توان بخشی مبتنی بر جامعه متشکل از رئیس شورا، دهیاران، بهورزان روستایی و متعمدین محلی است که احکام این افراد توسط بخشداری صادر می‌گردد.
قیصرپناه تعداد معلولان ساکن در مناطق روستایی شهرستان قرچک را ۶۰۳ نفر اعلام کرد.
وی از مناسب سازی معابر برای تردد معلولان در مناطق روستایی به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه عمرانی روستاها یاد کرد و افزود: با مناسب سازی معابر و ایجاد شرایط تردد سهل و آسان، شرایط برای حضور این قشر از جامعه برای انجام امور تسهیل می‌شود.
بخشدار مرکزی قرچک یادآور شد: مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه در دهیاری‌های مستقر شده و پرونده معلولان در این مناطق تشکیل و نگهداری خواهد شد.
قرچک شهرستانی تک بخشی است که از ۱۱ روستای آن، ۸ روستا دارای دهیاری است.
۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزارنفری شهرستان قرچک که در ۳۰ کیلومتری تهران واقع شده، در مناطق روستایی سکونت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha