۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84926484
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

۱۳ میلیارد ریال اعتبار بهداشتی به مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار بهداشتی به مدارس استان برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی خبر داد.

بهنام اسماعیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای تهیه وسایل و لوازم بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و صابون مایع، سطح زباله درب‌دار در همه مدارس و همچنین خط لوله‌کشی صابون مایع برای مناطق محروم و فن تهویه هوا اختصاص داده شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزا گفت: حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان در اولویت برنامه آموزش و پرورش قرار دارد و تاکنون تصمیمی برای تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوانزا در استان اتخاذ نشده و تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوانزا بر عهده ستاد استانی کرونا است.

اسماعیلی به بازرسی و رصد روزانه از مدارس استان توسط کارشناسان و مراقبان سلامت اشاره کرد و گفت: همه روزه آمار دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوانزا رصد می‌شود و برای تصمیم‌گیری آمار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده می‌شود.

اسماعیلی از ارسال دستورالعمل پیشگیری از آنفلوانزا از وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها در هفته جاری خبر داد و گفت: دستورالعمل پیشگیری پس از دریافت برای اجرایی شدن به مدارس استان ارسال خواهد شد.

وی از والدین خواست تا اصول خودمراقبتی را به دانش‌آموزان آموزش دهند و در صورت مشاهده هرگونه علائم سرماخوردگی و یا آنفلوانزا  قرنطینه را برای افراد اجرا کنند و از حاضر شدن دانش‌آموزان در مدارس خودداری کنند و دانش‌آموزان نیز تجهیزات بهداشتی از جمله دستمال، ماسک و موادضدعفونی کننده را همراه داشته باشند.

اسماعیلی به اجرای تعمیر، تجهیز و احداث سرویس بهداشتی در مدارس استان به عنوان یکی از برنامه‌ها و اقدامات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اشاره کرد و گفت: همه ساله سرویس‌های بهداشتی مدارس به خصوص مدارس در مناطق  محروم که نیاز به بازسازی و تجهیز داشته باشند، بازسازی و تجهیز می‌شود.

معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری در ادامه از آغاز اجرای طرح آهن‌یاری و توزیع قرص ویتامین D در مدارس متوسطه اول و دوم استان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۶ عدد قرص آهن و ۹ عدد قرص ویتامین بین دانش‌آموزان دختر  مقطع متوسطه اول و دوم توزیع می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به کمبود مربی بهداشت و مراقب سلامت در مدارس استان افزود: در سال تحصیلی گذشته ۱۶۰ نفر از مراقبان سلامت و دبیران با رشته‌های مرتبط شاغل در پست مراقب سلامت، در بیش از ۳۰۰ آموزشگاه دولتی و غیردولتی شهری استان فعالیت داشتند و امسال  نیز ۴۶ مربی سلامت جدید جذب آموزش و پرورش استان شد.

به گزارش ایرنا، درسال تحصیلی جاری ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha