۲۳۴ نفر امسال در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باختند

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۲۳۴ نفر از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در سوانح جاده ای این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ نفر معادل هشت درصد افزایش داشته است.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همچنین ۲۰۵ فقره سوانح منجر به فوت در استان همدان امسال رخ داده که در این باره نیز شاهد رشد پنج درصدی سوانح از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه هستیم.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: آنالیز متوفیان سوانح جاده ای استان همدان گویای این است که ۱۴۹ راننده، ۴۶ سرنشین خودرو، ۲۰ عابر، ۱۹ موتور سوار و راکب جان خود را از دست دادند که آمار متوفیان عابر ۳۳ درصد و موتور سوار و راکب ۱۳ درصد کاهش و رانندگان خودرو ۲۴ درصد و سرنشین ۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ سرمدی علت افزایش فوت رانندگان در هفت ماهه سال جاری را افزایش تردد دانست و گفت: ۱۵۳ میلیون تردد از جاده های این استان صورت گرفته که ۳۳ میلیون تردد معادل ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان افزایش تردد مربوط به شهریور سال جاری به علت عبور زائران اربعین حسینی بود که در این ماه میزان ترددها ۳۹ درصد افزایش داشته است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۵۱ درصد سوانح فوتی استان همدان واژگونی است همچنین ۷۲ درصد سوانح منجر به فوت مربوط به سواری ها، وانت بار ۱۱ درصد، موتور سیکلت ۹ درصد، کامیون ۲ درصد و مابقی سایر وسائل نقلیه است.

۲۳۴ نفر امسال در سوانح جاده‌ای استان همدان جان باختند

سرهنگ سرمدی افزود: حدود ۳۰ درصد سوانح فوتی جاده های برون شهری استان همدان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده چرا که میزان تردد در این ساعت بیش از سایر زمان های شبانه روز است.

وی اضافه کرد: ۳۹ درصد از سوانح فوتی استان همدان در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد همچنین علت بروز ۳۱ درصد از سوانح به علت بی توجهی راننده به جلو، ۱۹ درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، ۱۰ درصد رعایت نکردن حق تقدم و مابقی سایر عوامل است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه ۵۲ درصد سوانح در راه های اصلی استان همدان اتفاق افتاده است اظهار داشت: ۱۷ نفر هفت ماه امسال در ۳۰ کیلومتری نخست جاده غارعلیصدر حدفاصل بلوار آیت الله نجفی شهر همدان تا حسن قشلاق فوت کردند که بیشتر تصادف های فوتی گروهی و دسته جمعی بوده است

سرهنگ سرمدی ادامه داد: جاده غارعلیصدر بیشترین سوانح فوتی را به خود اختصاص داده و حادثه خیزترین جاده این استان به شمار می رود چرا که به واسطه وجود چندین شهر و روستاهای فراوان بار ترافیکی این مسیر بزرگراهی بوده اما این جاده با عرض هفت متر فرعی روستایی محسوب می شود و میزان ترافیک با نوع راه تناسبی ندارد.

وی افزود: با وجود افزایش سوانح فوتی در هفت ماهه سال جاری اما میزان سوانح در مهر ماه امسال ۱۵ نفر معادل ۳۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است. 

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی، بزرگراه و راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha