تغذیه رایگان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی در انتظار تخصیص اعتبار است

مشهد-ایرنا-معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تغذیه رایگان برای ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم، روستایی و عشایری این استان در انتظار تخصیص اعتبار است.

صفدر سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای طرح تغذیه رایگان دانش آموزان خراسان رضوی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس اختصاص یافته که هنوز تخصیص اعتبار در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: تغذیه رایگان ویژه مدارس مناطق محروم، مدارس روستایی و عشایری و نیز مدارس مناطق محروم شهری است که بر اساس فرمولی که در وزارت کشور مشخص شده تعیین می شوند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه طبق آمارهای ما تعداد ۳۰۰ هزار دانش آموز مشمول این طرح می شوند که در صورت مشارکت سایر ارگانها این میزان تا ۵۰۰ هزار دانش‌آموز قابل افزایش است.

وی اظهار کرد: با تخصیص اعتبار بین ۴۰ تا ۶۰ وعده غذایی معادل ۲ یا سه روز در هفته توزیع تغذیه رایگان در بین دانش‌آموزان مشمول محقق می‌شود.

سلطانی گفت: با اجرای این طرح تلاش در جهت بهبود تغذیه در بین دانش‌آموزان محروم انجام و به سلامت آنان کمک می‌شود.

استان خراسان رضوی هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت دانش آموز دارد که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha